سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان در کنار طلبه و مدرسین حوزه علمیه چندین اصله نهال را در محوطه حوزه علیمه ولیعصر (عج) انار غرس کردند

به گزارش ” انارما ”  پیش از ظهر امروز به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان در کنار طلبه و مدرسین حوزه علمیه چندین اصله نهال را در محوطه حوزه علیمه ولیعصر (عج) انار غرس کردند.

جلال حسن‌شاهی در این مراسم اظهار داشت: بیش از ۶ هزار درخت از نوع کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک و افرا از سوی اداره منابع طبیعی انار در مدارس سطح شهر، پارک‌ها و…توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انار در رابطه با کاشت درخت  گفت: در هر هکتار از جنگل ۲٫۵ تن اکسیژن تولید می‌شود و که مورد نیاز ۱۰نفر در طول سال است، البته هر هکتار ۶۸ تن گرد و غبار را نیز جذب کرده و آلودگی صوتی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند.

درادامه حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه انار اهمیت درخت و درختکاری را با استناد به روایاتی از ائمه معصومین برشمرد وگفت: ما باید هم نسل و هم غرس درخت را افزایش دهیم همانگونه که نیاکان ما به درخت اهمیت می‌دادند.

عکس : علیرضا زمانی

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی