جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

شهردار انار تاکید کرد:اگر قرار باشد ایده و تفکر من باعث شود که پروژه ای در شهر اجرا نشود و شهر متضرر شود قطعا راضی به این شرایط نیستم و شرایط باید تغییر کند.

به گزارش انارما ، علی رحیمی در گفت و گوی عیدانه با انارما پیرامون عملکرد شهرداری در سال۹۶ گفت: با توجه به اینکه سال ۹۶سال پایانی فعالیت شورای شهر دوره چهارم بود تلاشمان بر این بود که تمامی برنامه های بلند مدتی که در  نظر گرفته بودیم در زمان مقرر به پایان برسد اما به دلیل مشکلات اقتصادی که در سطح کشور و همگام با آن شهرداری انار با آن مواجه بود این مهم به طور کامل تحقق نیافت.

ادامه پروژه های در حال ساخت منوط به نظر شورا و تصویب بودحه سال ۹۷ است

وی وارد شدن خسارت به محصول پسته مردم انار را بسیار موثر در کاهش درآمد شهرداری دانست و گفت: صدور پروانه های ساختمانی از سوی شهرداری انار  در سال ۹۶ یک سوم به نسبت سال ۹۵بوده و این موضوع گویای کاهش یکی از اصلی ترین منابع درآمد  شهرداری انار در سال جاری بوده است.

شهردار انار تصریح کرد: علیرغم تمامی این مشکلات پیگیر بودیم که برنامه ها را به پایان برسانیم و به طور مثال ساماندهی و تکمیل پروژه بلوار آیت الله خامنه ای در دوره شورای قبلی آغاز شد که شامل درختکاری ،روشنایی  و آسفالت بود که ۷۰درصد پروژه تمکیل شد اما اکنون نمیدانم که در آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید یا خیر و اینکه آیا این شورا پیگیر تکمیل نهایی این پروژه هست منوط به تصویب بودجه سال۹۷ شهرداری انار از سوی شورا می باشد که تا این لحظه هنوز به تصویب نرسیده است.

وی در خصوص پروژه احداث پارک ابان گفت: قطعا تکمیل این پروژه با توجه به بودجه ای که نیاز دارد باید در چندفاز باشد و باز هم تحقق این موضوع و ادامه روند تکمیل پروژه در سال آینده منوط به تصویب شورای شهر  می باشد و تا زمانی که بودجه سال آینده به تصویب نرسد مجموعه شهرداری در این زمینه بلاتکلیف می باشد.

خانه تاریخی و بادگیر مهدوی احیا می شود

رحیمی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بافت های تاریخی با رویکرد بهسازی به دنبال احیای این بافت هستیم، اظهار کرد: شهرداری در این راستا اقدام به تملک خانه تاریخی و بادگیر مهدوی که رها شده و درحال تخریب بوده کرده است.
 
شهردار انار با بیان اینکه نسبت به حفظ آثار تاریخی نگاهی ویژه داریم عنوان کرد : بادگیر خانه مهدوی از جمله بناهای تاریخی شهر انار به شمار می‌رود و دارای ۷۵۰ متر مربع مساحت میباشد که شهرداری این بنا را جهت حفظ خریداری کرده است که پس از مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد .
 
وی افزود : به زودی تملک خانه تاریخی ابوالحسن خان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
 
 
هنوز  همدلی و وفاق مطلوب بین اعضای شورای شهر جدید و مجموعه شهرداری اتار شکل نگرفته است

علی رحیمی در خصوص تعامل اعضای شورای شهر دوره پنجم با شهرداری انار گفت: معتقدم که تعاملی دوجانبه بین شورای شهر و شهرداری موجب پیشرفت شهر خواهد شد چرا که شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورای شهر ،ابزاری است برای تحقق اهداف و وعده هایی که اعضای شورای شهر در زمان انتخابات به مردم داده اند.

وی افزود:  به نظر بنده هنوز آن همدلی و وفاق مطلوب بین اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری اتار شکل نگرفته است و امیدواریم در سال آینده این مهم تحقق یابد چرا که قطعا اگر این تعامل شکل نگیرد پیشرفت و عمران شهر با مشکل رو به رو خواهد شد.

شهردار انار تاکید کرد: اگر قرار باشد ایده و تفکر من باعث شود که پروژه ای در شهر اجرا نشود و شهر متضرر شود قطعا راضی به این شرایط نیستم و شرایط باید تغییر کند.

رحیمی متذکر شد که اختلاف سلیقه و انتقاد سازنده همواره باید در اعتلا و پیشرفت در هر مجموعه ای وجود داشته باشد و هیچکس با این موضوع مشکلی ندارد و تا زمانی که نقد های منصفانه و کارشناسی وجود داشته باشد این موضوع به پیشرفت شهر کمک می کند ولی اگر قرار باشد خارج از این حیطه اقدامی شود شهر متضرر خواهد شد.

امامزاده بر اساس طرح جامع باید در مرکزیت شهر قرار بگیرد

وی در ادامه یکی از مهم ترین دستاورد های دوره فعالیتش در سمت شهردار انار را تصویب طرح جامعه تفصیلی شهر دانست و گفت:این طرح از سال ۸۶کلید خورده و متاسفانه در حالیکه باید برای شهر کوچکی مانند انار در کمتر از چهارسال به تصویب برسد بنا بر دلایلی همچون توسعه شهر مکررا مجبور به تغییر و کارشناسی بیشتر بر روی طرح بودیم که اخیرا به تصویب نهایی رسیده است.

شهردار انار در خصوص جزئیات طرح جامع گفت: مطابق با معماری سنتی ،امامزاده محمدصالح(ع) به عنوان یک محور اصلی در طرح جامع در نظر گرفته شده که بر این اساس باید در اطراف آن مراکز تجاری و مسکونی احداث شود تا توسعه شهرستان به سمتی برود که امامزاده در مرکز قرار بگیرد.

ایجاد کمپ نوروزی برای اولین بار در حاشیه بلوار جمهوری انار

وی از ایجاد کمپ گردشگری نوروزی برای مسافران و همشهریان در داخل شهر انار خبر داد و گفت: برای اولین بار در محوطه ای در حاشیه بلوار جمهوری اسلامی انار حوالی دادگستری شهرستان ،کمپ گردشگری همراه با اجرای برنامه های شاد و مفرح در ایام نوروز ایجاد خواهد شد.

رحیمی در پایان در صحبتی با مردم انار گفت: قطعا هرکاری که مجموعه شهرداری در بخش های مختلف همچون دریافت عوارض و ارائه خدمات انجام می دهد صرفا در جهت رضایت مندی شهروندان است و اعتقاد قلبی دارم که وظیفه مسئول اینست که باید در جهت رضایتمندی مردم قدم بردارد و بر این اساس سعی کردم در دوره فعالیتم در انار قانونمداری و اجرای عادلانه و یکنواخت قانون در چارچوب ضوابط قانونی را داشته باشم و ضمن تشکر از تمامی همکارانم در واحد های مختلف شهرداری علی الخصوص کارگران که تلاش شبانه روزی در جهت عمران شهر دارند سال جدید را خدمت هشهریان تبریک عرض میکنم.

وی همچنین از مردم انار دعوت کرد در مراسم پخت آش شنبه سال که قرار است عصر روز شنبه ۴فروردین در پارک کودک همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوع برگزار شود شرکت کنند.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی