سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

جلسه شورای اداری شهرستان انار با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و همچنین مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در فرمانداری انار برگزار شد…

به گزارش انارما ، پیش از ظهر امروز جمعه ۳۱فروردین جلسه شورای اداری شهرستان انار با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و همچنین مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در فرمانداری انار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار انار به تخریب تقریبا کامل محصول پسته امسال در اثر نوسانات جوی در شهرستان انار اشاره کرد و گفت: به دلیل بدهی بانکی کشاورزان و عدم جبران آن توسط محصول تخریب شده و تک محصولی بودن شهرستان و مشکل اقتصادی منطقه و به تبع عدم توانایی کشاورزان جهت تامین هزینه ترمیم و بازسازی باغات و همچنین افت سطح کیفی و کمی آبهای زیر زمینی ، شهرستان انار با یک بحران مواجه است که در صورت عدم مدیریت توسط دولت و مجلس، این بحران منجر به مهاجرت انبوه خواهد شد.

وی در ادامه از نمایندگان مجلس خواست که در خصوص اختصاص تسهیلات بانکی  کم بهره همراه با شرایط بازپرداخت ویژه به کشاورزان اناری تمهیداتی بیندیشند .

در ادامه جلسه امام جمعه انار تصریح کرد: شهرستان انار نیاز به استمداد دارد و با توجه به موقعیت بسیار خوبی که از لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن بر سر شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب داریم  از مسئولین امر میخواهیم هرچه سریعتر در خصوص راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در خصوص راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در انار گفت: امیدواریم‌ با حمایت مس رفسنجان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان انار‌ گامی بزرگ در‌جهت صنعتی شدن شهرستان و رهایی از بحران تک محصولی باشد.

وی در بخش دیگری در خصوص برآورد میزان خسارات وارده به محصول پپسته شهرستان انار گفت: خسارت محصول در انار به حدی است که پیش بینی برداشت ۲۰هزارتن پسته به ۱۵۰۰تن پسته رسیده است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در خصوص حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در انار گفت: حضور همکارانم کمک میکند تا از پتانسیل و نیاز اساسی شهرستان انار به صنعتی شدن  مطلع شوند و همین امر تاثیر بسیار مثبتی در جهت رای دادن آنها به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار خواهد داشت.

 در ادامه جلسه پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:  انتظارمان بود که در سال گذشته بیشتر شرکت های مس از‌انار‌ حمایت کنندخوشبختانه که امسال با توجه به تغییر شرایط قول مساعد داده شده که شهرستان انار بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: منطقه ای مانند منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در انار راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس در ادامه تصریح کرد: دو شرط اصلی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار  کسب مصوبه استان و از طرفی جذب سرمایه گذار بوده که هردوی اینها کسب شده و حداکثر تا دوماه دیگر پس از کارشناسی بیشتر پیش بینی می شود طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در انار برای تصویب به صحن علنی مجلس برود.

در ادامه جلسه بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور  اظهار داشت: در جریان مشکلات اقتصادی شهرستان‌انار هستیم و مقرر شد امتیازات ویژه ای در خصوص بازپرداخت تسهیلات بانکی کشاورزی انار صورت بگیرد.

وی افزود: صنعت باید پشتیبان کشاورزی باشد و حتما تحقق این مهم در شهرستان انار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بانک با بیان اینکه در بحث منطقه ویژه اقتصادی کمک میکنیم هرچه سریعتر این موضوع در انار عملی شود گفت: شرکت صنایع ملی میس به عنوان پشتیبان منطقه ویژه اقتصادی انار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

شهروند جمعه 20 آوریل 2018 - 9:45 ب.ظ

سلام کاش هنگام نماز جمعه همگی به نماز اهمیت می دادند و در نماز جمعه شرکت می کردن خیلی زشت بود هنگام نماز در فرمانداری جلسه باشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی