شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

آژیر خشکسالی و کم آبی در استان کرمان به صدا در آمده و در این میان کارواش ها از آب شرب برای شست و شو استفاده می کنند

به گزارش ” انارما ” ،کمبود آب این روزها به موضوع روز تبدیل شده است و مسئولان همواره بر صرفه‌جویی تاکید دارند. در این میان مشاغلی وجود دارد که سروکار مستقیم با آب شرب دارند و باید در این رابطه به فعالیت آنها رسیدگی شود.

برق افتادن خودروها در کارواش برای ما یک نشانه است از اینکه آبی که به سر و روی‌شان ریخته می‌شود، خالی از املاحی است که موجب شوره زدن می‌شود. پس گزینه استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده در کارواش‌ها تقریباً منتفی است و وقتی با صاحب یکی از کارواش های شهرستان صحبت کردیم، آنها نیز همین راگفتند، آنها می‌گویند آبی که در کارواش تبدیل به فاضلاب می‌شود، مملو از مواد شوینده و روغن و گریس حاصل از شستشو است و کارواش‌ها حتی اگر سیستم تصفیه فاضلاب داشته باشند هم نمی‌توانند این آب پر از ناخالصی را به حدی تصفیه کنند که خودروها شوره نزند.

پس پای آبی دیگر غیر از آب فاضلاب تصفیه‌شده در میان است که وقتی خودرویی از کارواشی خارج می‌شود تمیزی و برق زدنش صاحب آن را کیفور می‌کند. در این بین متاسفانه قانونی که فعالیت کارواش‌های متخلف را قطع کند، وجود ندارد.

با توجه به اینکه این روزها به طور مداوم صحبت از کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی آن می‌شود، نخستین گزینه برای رسیدگی کارواش‌ها هستند که به طور غیرقابل باور اقدام به استفاده از منابع آب شرب می‌کنند.در این اوضاع که همواره دغدغه کمبود آب در کشور به شیوه‌های مختلف بیان می‌شود جای هیچ‌گونه اسراف در هیچ جایگاهی وجود ندارد. در این رابطه وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب نیز نباید برای کارواش‌ها مجوز انشعابات آب را صادر کنند. به طور قطع فعالیت این کارواش‌ها که از آب شرب استفاده می‌کنند باید متوقف شود. شرکت آب و فاضلاب انار فرایند شناسایی و برخورد با این واحدها را در دستور کار قرار دهد و در سال جاری با جدیت آن را ادامه دهد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

ناشناس جمعه 13 جولای 2018 - 12:41 ق.ظ

جاهادیگه که یه سره اب بازه وهدرمیره توکوچه وخیابون مثلاآب دادن درختان شهرداری یاشستن حیاط وغیره هرروزه طوری نیست گیردادی به کارواش ولا نون ملت اجرکردن خوب نیست به مان ربطی داره ن چیزی ولی بدونیدبهتره

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی