سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

شبکه بهداشت و درمان انار ؛  در خصوص مُهر ارجاع دفترچه های بیمه روستایی اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد

به گزارش ” انارما ” به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار ؛  در خصوص مُهر ارجاع دفترچه های بیمه روستایی اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد.

طبق دستورالعمل بیمه روستایی موارد ذیل بایستی رعایت گردد :

  • مهر ارجاع فقط در صورت ویزیت بیمار توسط پزشک خانواده محل زندگی خود و پس از تشخیص پزشک خانواده و در صورت نیاز به ویزیت متخصص داده خواهد شد و بدون حضور بیمار این امر امکان پذیر نخواهد بود.
  • در صورت وخامت حال بیمار و وضعیت اورژانسی نیاز به مهر ارجاع نمی باشد و پذیرش بیماران اورژانسی با دفتر بیمه روستایی نیاز به مهر ارجاع پزشک خانواده ندارد.
  • برای هر بیمار فقط یک برگ دفتربیمه مهر ارجاع ممهور خواهد شد و برای ارجاع از یک متخصص به متخصص دیگر نیاز به مهر ارجاع پزشک خانواده برای برگه های بیشتر نمی باشد و پزشک متخصص اول می تواند مستقیما بیمار را به متخصص دیگر ارجاع دهد.
  • ارجاع معکوس در برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی وجه قانونی ندارد یعنی بیمار نمی تواند در ابتدا به متخصص مراجعه و سپس برای دریافت مهر ارجاع به پزشک خانواده مراجعه نماید.

در نهایت هدف از اجرای این قانون در سیستم ارجاع پزشک خانواده جلوگیری از مراجعات مستقیم و بی رویه و غیر ضروری بیماران به سطوح بالای درمانی و  عدم تحمیل هزینه های بی مورد درمانی به وزارت بهداشت می باشد و مدیریت بهتر منابع مالی و تخصیص بیشتر منابع مالی به خدمات درمانی بهتر و با هزینه کمتر به بیماران و نیاز مندان واقعی است . در ضمن لازم به یاد آوری است که برنامه آتی وزارت بهداشت جهت مدیریت بهتر منابع ، تکمیل پرونده الکترونیک و نظام ارجاع بوده و تمامی دفاتر بیمه اعم از بیمه سلامت و روستایی ، تأمین اجتماعی و … تنها در قالب نظام ارجاع قابل پذیرش خواهند بود .

انتهای پیام/

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی