سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

امامزاده محمد صالح در جریان قیام های علویون در زمان امام هادی(ع) توسط کسانی که تفکر خوارجی داشتند در این شهر درگیر شد

به گزارش ” انارما ” ؛ مراسم تجلیل از امامزاده محمد صالح (ع) انار روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه در صحن انقلاب این امامزاده برگزار شد.

امام جمعه شهرستان انار در خصوص نحوه به شهادت رسیدن امامزاده محمد صالح انار را اینگونه اشاره کرد و گفت : امامزاده محمد صالح در جریان قیام های علویون در زمان امام هادی(ع) توسط کسانی که تفکر خوارجی داشتند در این شهر درگیر شده و طی یک جنگ به فیض شهادت نائل می‌شود.لذا به جهت شهادتش بر بسیاری از امامزادگان فضیلت داشته و به نزد خداوند متعال بیشتر مورد عنایت است .

وی در ادامه اظهار داشت : یکی از الطاف و عنایات الهی آرامگاه امامزاده محمد صالح(ع) در شهر ماست که از یک جهت با پنج واسطه به امام سجاد(ع) و از جهتی با شش واسطه ” سیدابومحمد صالح بن جعفر الملک الملتانی بن محمدبن عبدالله بن محمّد بن عمر الاطرف بن امام علی (علیه السلام)” به امیرالمومنین علی (ع) می‌رسد .

منتظری امام جمعه این شهرگفت: کرامت های زیادی از آستان مقدس امامزاده محمد صالح مشاهده شده است که نه تنها مردم شهرستان انار بلکه مردم سایر نقاط کشور ازاین آستان مقدس حاجتها گرفته اند .

لازم بذکر است تاریخ دقیقی از بنای اولیه این بقعه در دست نیست اما بر سنگ مرقد تاریخ ۷۵۷ ه.ق درج گردیده که احتمالا تاریخ بازسازی این بقعه است که این تاریخ به دوران تسلط آل مظفر بر منطقه کرمان و یزد مربوط است. قدیمی‌ترین قسمت بنا گنبدخانه و ایوان آن است که از شاهکارهای معماری قرن هشتم است. گنبد خانه متعلق به دوره ایلخانان است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی