سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

به گزارش ” انارما ” ؛ امام جمعه شهرستان انار حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: یکی از ویژگی‌های رهبر بیدار ، حکیم و بصیر انقلاب اسلامی این است که با اقدامات به موقع از التهاب آفرینی های دشمن در عرصه های مختلف اقتصادی سیاسی و اجتماعی جلوگیری می کند. وی گفت […]

به گزارش ” انارما ” ؛ امام جمعه شهرستان انار حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: یکی از ویژگی‌های رهبر بیدار ، حکیم و بصیر انقلاب اسلامی این است که با اقدامات به موقع از التهاب آفرینی های دشمن در عرصه های مختلف اقتصادی سیاسی و اجتماعی جلوگیری می کند.

وی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی نخستین شرط برای عبور از مشکلات اقتصادی موجود را تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات دانستند و از مسئولان خواستند با روحیه قوی با انگیزه، شجاع و برخوردار از عزم راسخ با تمام وجود به میدان بیایند .

وی افزود: تنها راه موفقیت مسئولان دولتی ارتباط بیشتر با مردم و بیان شفاف مشکلات است.
حجت الاسلام منتظری گفت :هیچ کس مخالف مذاکره با اروپا درباره برجام نیست ولی نباید مشکلات کشور را معطل برجام کرد.
وی افزود :دولت باید برای رفع مشکلات اقتصادی عزم خود جزم کرده و با تمام توان به مقابله با مشکلات بپردازد

حجت الاسلام منتظری به سفر دکتر ولایتی به مسکو به عنوان نماینده عالی رهبر معظم انقلاب و حامل پیام رئیس جمهور اشاره کرد و گفت :دیدار جناب آقای دکتر ولایتی پیرامون موضوع اقتصاد و توافقات بزرگ اقتصادی تمرکز داشته و موفقیت آمیز بوده است .
وی گفت:امروز رفع مشکلات اقتصادی فقط آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی نیستند بلکه امروز بسیاری از کشورها از جمله روسیه، چین، هند و بسیاری از کشورهای آسیای میانه آماده همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه شهرستان انار به مساعدتهای خیرین اشاره کرد و گفت :اخیرا دستگاه شنوایی سنجی برای کودکان و نوزادان با مبلغ سیصد وپنجاه میلیون ریال با کمک خیرین انار ، گلشن و امین شهر خریداری گردید و در اختیار اداره بهزیستی قرار گرفت که با خرید این دستگاه پایگاه دایمی شنوایی سنجی در انار فعال شد. مردم از مراجعه به سایرشهرها بی نیاز شدند
وی افزود :این دستگاه برای سنجش شنوایی نوزادان و کودکان کاربرد بالایی دارد و نوزادان تازه متولد شده با شنوایی سنجی در بزرگسالی دچار نارسایی شنوایی و سنگینی گوش نخواهند شد.

 

حجت الاسلام منتظری به پنجم ذیقعده روز تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و گفت:امامزادگان به خاطر محبوبیت نزد خداوند و به‌خاطر تقوا و معنویت جایگاه والایی دارند .
وی افزود:شیعیان با ابراز و اظهار محبت و مودت به امامزادگان وظیفه الهی خود را انجام میدهند و به دعوت قرآن و رسول خدا لبیک می‌گویند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه گفت :به لطف الهی آرامگاه یکی از امامزادگان عظیم الشان در شهر ماست که از یک جهت با پنج واسطه به امام سجاد و از جهتی با شش واسطه به امیرالمومنین علی (ع) می‌رسد .
وی گفت :امامزاده محمد صالح در جریان قیام های علویون در زمان امام هادی(ع) توسط کسانی که تفکر خوارجی داشتند در این شهر درگیر شده و طی یک جنگ به فیض شهادت نائل می‌شود.

حجت الاسلام منتظری گفت : امامزاده محمد صالح به جهت شهادتش بر بسیاری از امامزادگان فضیلت داشته و به همین جهت بیشتر مورد عنایت خداوند متعال است .
حجت الاسلام منتظری گفت:کرامت های زیادی از آستان مقدس امامزاده محمد صالح مشاهده شده است که نه تنها مردم شهرستان انار بلکه مردم سایر نقاط کشور از آستان مقدس این امامزاده عظیم الشان حاجتها گرفته اند .

حجت الاسلام منتظری افزود :بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۸۰ درصد از ساخت و ساز ها و بناهای زیارتگاه امام زاده محمد صالح مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است .
وی در ادامه گفت :آرامگاه مطهر شهیدان انقلاب اسلامی ،شهیدان دفاع مقدس ،شهدای غدیر، شهدای کوفه و شهید حرم رضوی جذابیت خاصی به این مکان داده است.
حجت الاسلام منتظری در ادمه گفت :اقامه نماز جمعه در چهل سال بعد از انقلاب در این مکان، حضور زائران محترم از سراسر کشور، حضور هیئت‌های عزاداری شهرستان انار در دهه محرم، برگزاری مجالس و محافل مختلف ، اقامه نمازهای جماعت و جمعه بر رونق این آستان مقدس افزوده است .

وی گفت :از همه هیئت‌های امنا در سالهای گذشته ، مدیران داخلی، خادمان محترم و خادمان افتخاری ، هیئت محبین امامزاده محمد صالح، هیئت رزمندگان اسلام و ائمه جماعات تقدیر و تشکرو سپاسگزاری می شود.

تنهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی