چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

مسئولان امر ، خیرین محترم پای‌کار بیایند و یادمان و المانی درخور و شایسته این شهدا ایجاد کنند چرا که اگر قرار بود با آمدن این شهدا به شهرمان این‌گونه با آن‌ها برخورد و فراموششان کنیم بهتر بود در همان بیابان‌های مناطق عملیاتی و جبهه‌ها می‌ماندند

به گزارش ” انارما ” ؛قریب هشت سال از آرامیدن شهید گمنام ۲۳ ساله و حدود دوسال از شهید ۱۹ ساله گمنام در انار میگذرد اما غربت شهدای گمنام و بی توجهی مسئولان نسبت به ساخت مقبره شهدای گمنام به دلیل نبود اعتبار، غربت شهدا را بیشتر می کند. 

شهدایی که این روزها بسیاری از مراسمات مذهبی مردم انار در کنار قبور شهدا برگزار می شود و مردم همیشه قدردان دلاورمردی شهدا هستند،  اما از هشت سال پیش تا کنون غربت شهدای گمنام انار بیشتر و بیشتر می شود و بی توجهی مسئولان نیز مشهود است به طوری که بعد از گذشت این چند سال از خاکسپاری این دو شهید گمنام هنوز ساخت مقبره نیمه ساز شهدا روند کندی را در پیش گرفته و روز به روز این روند درحال متوقف شدن است .

بی توجهی اداره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ، ساخت یادمان را بر عهده گرفت و در سال ۸۹-۹۰ مصالح ساختمانی را برای ساخت در کنار مقبره مطهر ریخت تا کار را آغاز کند.

اکنون نیز که در مردادماه سال ۹۷  هستیم و خبری از ادامه روند ساخت یادمان شهدای گمنام انار نیست  به طور معمول شنیده می شود که اعتبار برای ادامه ساخت وجود ندارد و ادامه ساخت مقبره تا جذب اعتبار سال های آینده ادامه خواهد داشت ، شاید در بسیاری از مواقعی که ضروری هم به نظر نمی رسد اعتبارات به اندازه کافی وجود دارد اما برای ساخت یادمان شهدایی که امروز هر چه داریم از دلاورمردی این بزرگوارن است، اعتبار نیست.

اینک انتظار می‌رود مسئولان امر ، خیرین محترم و  همچنین سایر متصدیان دوباره با آن همت قبلی که برای خاکسپاری این شهدا داشتند، پای‌کار بیایند و یادمان و المانی درخور و شایسته این شهدا ایجاد کنند چرا که اگر قرار بود با آمدن این شهدا به شهرمان این‌گونه با آن‌ها برخورد و فراموششان کنیم بهتر بود در همان بیابان‌های مناطق عملیاتی و جبهه‌ها می‌ماندند.

سینه هایمان مالامال است از درد این بی محبتی در حق آنهایی که دار و ندارشان را دادند و نام گمنامی گرفتند، حال پاسخ آن مادری که هنوز چشم انتظار فرزندش است و خدا خدا می کند که خبری از او بیاید و شما آنان را در میان شهرمان در غربت به خاک سپردید؛ چیست؟ آن دنیا که دست در دست فرزند ۱۹ و ۲۳ ساله اش برای قدر دانی از میهمان نوازیتان(!) به پیشواز خواهد آمد، چگونه سر بلند خواهید کرد؟

تصاویری از لحظه خاکسپاری شهید ۱۹ ساله گمنام دوران دفاع مقدس در مقبره شهدای گمنام انار

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

سعید چهارشنبه 1 آگوست 2018 - 12:37 ب.ظ

اعتباری که خود شهدا راضی نیستند به خرج شدن آن . و بهتر بود در زمینه های دیگر خرج شود و با لج و لج بازی اشخاص به این مرحله رسیده است.
اعتباری که از شهدا خرج می شود تا لج بازی ها جلو رود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی