شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

علیرضا بدیع یکی از شاعران جوان صاحب اندیشه در مراسم شب شعر نارگل به گفت‌وگو نشستیم که ما حصل آن را در ادامه می خوانید

به گزارش ” انارما ” ؛ مراسم شب شعر نارگل شامگاه گذشته ۲۴ مردادماه با حضور شاعران مطرح کشور در انار برگزار شد و علیرضا بدیع یکی از شاعران جوان صاحب اندیشه به گفت‌وگو نشستیم که ما حصل آن را در ادامه می خوانید.

 

انارما : چه زمانى به شاعرى و ترانه سرایى علاقه مند شدید و وارد دنیاى شعر و ترانه شدید؟

علیرضا بدیع : از سال ٧۶، هنگامى که ١٢ ساله بودم با انجمن هاى ادبى شهرستان آشنا شدم و در جلساتى که در سازمان تبلیغات برگزار میشد شرکت میکردم، هر روز صبح با دوستان گرد هم جمع میشدیم، شعر میخواندیم و از بزرگترها تجربه کسب میکردیم و مى آموختیم، وزن و عروض را در همان ١٢ سالگى از بزرگترها در نیشابور یاد گرفتم. از سال ٧٩ اشعار من در مجلات چاپ میشد و همزمان در مسابقات شعر دانش آموزى و فرهنگى-هنرى شرکت میکردم که به لطف خدا از همان زمان رتبه مى آوردم.

انارما :شب شعر انار را چگونه ارزیابی می کنید؟

علیرضا بدیع :بدون اغراق و غلو خواسته باشم نظر خودم را ارائه دهم شاعران شهرستان انار از نظر کیفی از اشعار خوبی برخوردار بودند و بسیار سطح آثار بالایی را به نمایش گذاشتند و باعث شد خاطره خیلی خوبی در ذهن من نقش بندد و من تشکر میکنم از عزیزان انجمن شعر پیچک انار که با دعوت شاعران و استادانی همچون دکتر محمد حسین بهرامیان و سیدعلی میرافضلی باعث شد بار ادبی و علمی برنامه را دو چندان کنند. 

انارما :توصیه شما براى شاعران و ترانه سرایانى که قصد دارند به صورت حرفه اى در این عرصه فعالیت کنند، چیست؟
علیرضا بدیع : توصیه من به ترانه سراها و شاعران، مطالعه شعر کلاسیک است و به طور کلى میتوانم بگویم ترانه سرایى که دیوان سعدى، حافظ و مولانا را حداقل یک دور نخوانده باشد، ترانه سرا و یا شاعر نیست!
انارما : وجود انجمن ادبی را چگونه ارزیابی می کنید؟ و جایگاه شعر انار در ادبیات حال حاضر کجاست؟ 
علیرضا بدیع :وجود انجمن ها به صورت نقد شعر و حتی حافظ خوانی و ..  خوب است اما باید هدفمند باشند و جایگاه شعر انار با توجه به اینکه در مراسمات شعر در شهرستان های مختلف رفته ام در این مراسم میتوان گفت شاعران اناری علاقه زیادی به قالب کلاسیک مثل غزل دارند و از نوع غزل ” نوکلاسیک” استفاده می برند یعنی نه غزلی مینویسند که به صورت سنتی و کهن است و نه غزلی که به صورت مدرن و پست مدرن است ، شعر انار یک شعر معتدل است که حتی قابل رقابت است با شعرای خیلی از شهرستان های دیگر .

انارما :سخن پایانى اینکه علیرضا بدیع به عنوان کسی که سالهاست شعر می‌گوید و شاعر است، شعر را چگونه تعریف می‌کند؟علیرضا بدیع :شعر کلامی ست که باعث برانگیختن حسی در مخاطب می‌شود. حال آنکه آن حس هر حس سخیف و یا متعالی باشد. هر چیزی که حس مخاطب را برانگیزد و حالش را عوض کند شعر است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی