سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

خطیب جمعه شهرستان انار گفت:از طرفی فخر فروشی برخی خانواده ها در به نمایش گذاشتن جهیزیه اشرافی نیز رسمی غلط است که باید حتما از انجام چنین رفتار هایی پرهیز شود…

به گزارش ” انارما ” ؛ حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه این هفته به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت : عمده مشکلات اقتصادی کشور مربوط به نحوه مدیریت و سیاستگذاری های دستگاه‌های اجرایی است که باید برای حل مشکلات کمر همت را بسته و با جدیت کامل برخوردنمایند.

حجت الاسلام منتظری در رابطه با مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا یک رژیم متقلب و زورگوست که مذاکره با او جز خسران و ضرر های فراوان هیچ منفعتی را در بر ندارد.

وی افزود: به لطف الهی اقتدار نظام ایران اسلامی به جایی رسیده که دشمن جرأت تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و ملت ایران ثابت کردند که اگر کسی به کشور بزرگ ایران تجاوز کند پاسخ قاطع و پشیمان کننده را دریافت خواهند کرد .

حجت الاسلام منتظری در ادامه گفت :یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبارزه و مقابله با فساد است، بنابراین قوای سه‌گانه و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی باید گلوگاه‌های فساد را مسدود نمایند.

وی در ادامه گفت: قوه قضائیه باید با همه توان به میدان مبارزه بیاید و در برخورد با مفسدان اقتصادی و محتکران جدی و بی‌ملاحظه باشد .

حجت الاسلام منتظری گفت:ممکن است در برخورد با مفسدان و محتکران سر و صداهایی ایجاد شود چون به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فساد مانند یک اژدهای هفت‌سر است که اگر یک سرش قطع شود ، از سرهای دیگر جیِغ و داد بلند می شود.

امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نماز جمعه به جنایات اخیر سعودی‌ها با حمایت آمریکا اشاره کرد و گفت: در یکی از حمله های هوایی آل سعود با حمایت آمریکای جنایتکار بیش از ۶۰ نفر از کودکان و دانش آموزان مظلوم یمنی کشته شدند و ۷۷ نفر مجروح شدند. 

وی افزود: رژیم جنایتکار سعودی در کودک کشی و کشتن انسان های بیگناه پا جای پای صهیونیستهاگذاشته است همچنین وی در ادامه افزود : آنها می‌خواهند مقاومت مردم یمن را وادار به تسلیم کنند که هرگز موفق نخواهند شد.

خطیب جمعه انار در بخش دیگری از صحبت هایش به برخی رسوم در زمان ازدواج زوج های جوان اشاره کرد و گفت: اینکه بعد از عروسی اقوام برای دیدن جهیزیه به خانه زوج های جوان می روند و به دقت تمامی اجزای جهیزیه را بررسی می کنند چه معنی می دهد . اینکه یک خانواده بضاعت مالی کمتری دارد و جهیزیه دخترش کمتر است چه گناهی کرده که باید اینچنین دست مایه کنایه ها و طعنه های اقوام قرار بگیرد.

از طرفی فخر فروشی برخی خانواده ها در به نمایش گذاشتن جهیزیه اشرافی نیز رسمی غلط است که باید حتما از انجام چنین رفتار هایی پرهیز شود.

حجت‌الاسلام منتظری به شهادت امام باقر علیه السلام اشاره کرد و گفت:امام محمد باقر علیه السلام کوه حلم و بردباری در برابر همه اهانت های بی پروا و همه گستاخی های بیشرمانه بود.

حجت‌الاسلام منتظری سالروز بازگشت آزادگان سرافراز میهن اسلامی را به میهن گرامی داشت و گفت:بزرگترین پیام آزادگان سرافراز این است که همه ملت‌های آزاده دنیا اگر طعم تلخ صبر و استقامت و ایستادگی و مشکلات را تحمل کنند سرانجام منجر به طعم شیرین پیروزی می گردد.

وی افزود:بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بویژه آزادگان شهرستان انار را به میهن اسلامی گرامی میداریم .

در ادامه حجت الاسلام منتظری به روز عرفه اشاره کرد و گفت : روز عرفه روزی است که از لحاظ مقام و مرتبت فضیلت خاصی دارد.

وی گفت :بندگان خدا با زمزمه نمودن دعای روز عرفه حضرت سیدالشهدا که مشتمل بر مهمترین اصول اعتقادی و تعالیم اسلامی است روح و جان خود را بهره‌مند می‌کنند.

حجت الاسلام به عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: روز عید قربان روز عبادت و بندگی و روز عنایت الهی به بندگان مومن است.

وی گفت :واقعاً اگر کسی بتواند رضای خداوند را در عید قربان کسب کند و از خواسته های نفسانی بگذرد و تسلیم هواهای نفسانی نشود به مقام عبودیت دست پیدا کرده است .

حجت الاسلام منتظری شهادت مسلم بن عقیل را گرامی داشت و گفت :شهادت مسلم بن عقیل سفیر شجاع سید الشهداء (ع) یادآور خیانت و بد عهدی کوفیان و یادآور همه خوبی ها و رشادتها و جوانمردی های یاران سیدالشهدا می‌باشد.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی