سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درآمدها را متناسب با تورم ندانست و اظهار کرد: واقعیتِ تورم را باید عنوان کنیم چراکه اعلام این واقعیت می‌تواند درآمدهای واقعی مردم را مشخص کند.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در رابطه با رقم واقعی تورم گفت: اگر تورم را بر اساس سازوکار و فرمول حساب کنیم می‌بینیم که تورم واقعی ما بسیار بالاتر از این رقمی است که اعلام می‌کنند. حتی قیمت‌ها هم نشان دهنده این است که تورم بسیار بالاتر از این رقم است.

او درآمدهای خانوار را متناسب با میزان تورم ندانست و اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند که تورم را ثابت نگه دارد، ما هم دلمان می‌خواهد که تورم پایین باشد ولی واقعیتِ تورم را باید عنوان کنیم چون این واقعیت می‌تواند درآمدهای واقعی مردم را مشخص کند. واقعا درآمدها با تورم واقعی هیچ همخوانی ندارد، پس حقوق واقعی یک خانوار باید خیلی بیشتر از این باشد که جوابگوی تورم باشد. یعنی حداقل۳ برابر درآمد فعلی را باید برای خانواده‌ها در نظر گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بسته پیشنهادی دولت می‌تواند تورم را پایین نگه دارد، ادامه داد: امید است دولت بتواند با بسته‌هایی که می‌خواهد ارایه دهد تورم را پایین نگه دارد اما مساله مهم این است که درآمدها جوابگوی تورم واقعی نیست. پس دولت که قرار است در این مدت بسته و پیشنهاداتی را ارایه دهد اگر نتواند موفق باشد باید تورم را اعلام کند و آنچه که واقعیت است، روشن خواهد شد.

انارکی محمدی نوسان قیمت‌ها را دلیل عدم اعلام نرخ واقعی تورم دانست و گفت: الان چون دوره‌ای است که تورم نوسان دارد و تثبیتی نداریم بانک مرکزی نمی‌تواند تورم واقعی را اعلام کرد و به دنبال این است که اول ثباتی را ایجاد کند و بعد تورم را اعلام کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر وزرا گفت: با تغییر وزرا این انتظار هم برآورده نمی‌شود و انجام آن شاید فقط در جوّ روانی تاثیر داشت. چراکه مشکلات اقتصادی راهکار اقتصادی می‌خواهد که این تغییرات هیچ کدام راهکار اقتصادی نیست و زمینه‌ها و سیستم‌های این راهکارها باید از قبل آماده باشد. ما وقتی که آماری می‌دهیم نه اینکه بخواهیم راه سوء استفاده و رانت را باز کنیم اما متاسفانه سیستم کاملی نداریم و نمی‌توانیم کنترل کنیم که در نهایت راه سوء استفاده باز می شود / خبرنگار شفقنا

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

ناشناس دوشنبه 3 سپتامبر 2018 - 7:38 ب.ظ

یکی بهش بگه ژسه پوپولیستی نگیر چرا اسمت جز لیست سءوال از رئیس جمهور نبود

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی