پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری می تواند جایگزین کشاورزی شود؛ افزود: در حال حاضر شرایط برای بیمه همه صنعت گران صنایع دستی و اعطاء تسهیلات به فعالان این صنعت در سطح استان وجود دارد.

به گزارش  ” انارما ” ، غلامرضا فرخی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان انار در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: در حال حاضر بخشی از بناهای تاریخی استان کرمان وقف می باشند که برای بازسازی و مرمت انها نیازمند همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هستیم.

 

وی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ هزار اثر تاریخی شناخته شده وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه اعتبارات مرمتی استان کرمان پاسخگوی مرمت همه بناهای تاریخی این استان  نمی باشد.

 

فرخی با اشاره به اینکه باید شرایط برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود، تصریح کرد: بدون شک با تغییر کاربری می توان علاوه بر اشتغالزایی، زمینه پویایی و ماندگاری این قبیل بناها را فراهم آورد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و صنعت گردشگری باید در دستور کار مسئولان محلی قرار گیرد، گفت: در دوران خشکسالی و کمبود منابع آبی؛ صنایع دستی و گردشگری می توانند جایگزین کشاورزی شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تأکید بر اینکه این اداره کل از مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی حمایت می کند، افزود: در حال حاضر شرایط برای بیمه همه صنعت گران صنایع دستی و اعطاء تسهیلات به فعالان این صنعت در سطح استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت معین های اقتصادی استفاده شود و بدون شک می توان با کمک معین های اقتصادی زمینه رشد و پویایی و اشتغالزایی را فراهم آورد؛ در ادامه افزود: شهرستان انار دارای ۷۸ اثر تاریخی است که از این تعداد ۵۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد که تلاش ها برای ثبت سایر آثار نیز ادامه دارد.

 

فرخی با اشاره به مجاورت شهرستان انار با استان یزد، گفت: در تلاش هستیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد مسیر گردشگری انار- یزد ایجاد و زمینه برای حضور بخشی از گردشگران استان یزد در شهرستان انار فراهم شود.

 

وی خواستار سرمایه گذاری فعالان اقتصادی شهرستان انار در صنعت گردشگری این شهرستان شد و ابراز امیدواری کرد: با افزایش سطح سرمایه گذاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان انار شاهد رشد آمار گردشگران این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی