پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۳۸ درصد از مرگ و میرها در رفسنجان و انار ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی است

به گزارش ” انارما ” ؛  علی اسماعیلی ندیمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی قلب به موضوع قلب سالم پرداخت و افزود: سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ مورد مرگ در شهرستان های انار و رفسنجان به ثبت رسیده که ۴۴۱ مورد به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی بوده و این رقم ۳۸ درصد کل مرگ ها را در این ۲ شهرستان نشان می دهد.

وی تصریح کرد: طرح خطرسنجی افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در مراکز درمانی و بهداشتی شهری و روستایی رفسنجان و انار به طور رایگان اجرا می شود و تاکید می شود این گروه از افراد برای کنترل سلامت قلبشان به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: مصرف الکل موجب بروز و تشدید بیماریهای قلبی می شود.

اسماعیلی ندیمی اظهار داشت: دیابت یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماریهای قلبی است لذا توصیه می شود افراد با کنترل دیابت از بروز بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری کنند.

فوق تخصص بیماریهای قلبی و عروقی به روز ۲۹ سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب اشاره و توصیه کرد: مصرف خوراکی های شور، شیرین و چرب را باید کاهش داد و به جای آن از میوه و سبزی استفاده کرد.

وی بر انجام ورزش به منظور سلامت جسم تاکید کرد و گفت: امتناع از مصرف دخانیات و جایگزین کردن ورزش هایی مانند پیاده روی می تواند از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: عصبانیت به طور غیرمستقیم در بروز بیماریهای قلبی و عروقی تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد نمک هم موجب بروز بیماری پرفشاری خون و به دنبال آن بیماریهای قلبی و عروقی می شود ادامه داد: ذائقه بعد از مدت کوتاهی تبدیل به عادت می شود.

این فوق تخصص بیماریهای قلب و عروق بیان کرد: ایران تصمیم دارد ۲۵ درصد از مرگ و میر و بار بیماریهای قلبی و عروقی را تا سال ۲۰۲۵ کم کند لذا در این راستا برنامه مدونی بنام ‘ایراپن’ در حال اجرا است که خدمات نوین سلامت را در راستای کاهش بار بیماریها ارائه می دهد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی