جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

رییس امور آب شهرستان انار گفت طی سه سال اخیر ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده و همچنین ۴۹ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل یافته است که منجر به صرفه جویی ۱۱ میلیون مکعب آب شده است.

به گزارش ” انارما ” ؛ علی زهرودی فرماندار در جلسه اطلاع رسانی و هم اندیشی بحران آب شهرستان انار گفت: با شرایط کنونی بارندگی ، بایستی حداقل وضع موجود بحران آب را مدیریت کرد.

 

علی زهرودی فرماندار در جلسه اطلاع رسانی و هم اندیشی بحران آب شهرستان انار که با حضور نمایندگان چاهها موتورها صورت گرفت گفت: ۱۶ سال است که استان کرمان دچار بحران جدی آب و خشکسالی شده است و هر سال شاهد کاهش در بارش نزولات آسمانی هستیم که با شرایط کنونی بارندگی ، بایستی حداقل وضع موجود بحران آب را مدیریت کرد که البته نیاز به همکاری شهروندان و کشاورزان در مدیریت مصرف آب و روی آوردن به آبیاری نوین را دارد.

وی افزود ۲۷۲ روستا در استان با تانکر آبرسانی میشود که در صورت عدم مدیریت و همکاری کشاورزان و شهروندان امکان بروز این مسئله در سایر روستاهای استان نیز خواهد بود.
زهرودی همچنین یکی از راههای برون رفت از بحران آب و تک محصولی را روی آوردن به صنعت ، خدمات و کشت های نوین دانست.

کاردوست رییس اداره امور آب شهرستان نیز در این جلسه عنوان داشت : شهرستان انار دارای ۲۴۱ حلقه چاه بوده که ۱۹۷ مورد آن دارای کنتور هوشمند است.

کاردوست خاطرنشان کرد طی سه سال اخیر ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده و همچنین ۴۹ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل یافته است که منجر به صرفه جویی ۱۱ میلیون مکعب آب شده است.

رییس امور آب شهرستان تاکید کرد با خاموشی یکماهه چاهها در سال جاری ، شاهد صرفه جویی ۱۰ میلیون متر مکعب در آب های زیر زمینی خواهیم بود.

در خصوص زمان خاموشی چاه موتورها طی جلسه بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

قاصدک پنج‌شنبه 11 اکتبر 2018 - 4:42 ب.ظ

ای کاش خاموشی موتورها یکباره نباشد تا حیوانات صحرا و بیابان بی آب نشوند و ناله و نفرین کنند ما را
در ثانی کاش این موتورهای مسلوب شده! را اعلام می کردید که ببینم اینها یک موقع خیالی نباشد
چون واقعیتها نشان می دهد که همه ی موتورخانه های انار به فعالیت مشغولند
ما هنوز از موتور خاموش شده خبری نداریم
خبرنگار انار ما این خبر را پیگیری کند کدام چاه مسدود شده تا شک ما بر طرف شود
با تشکر

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی