جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آلودگی کارخانه مس سرچشمه حتی بر روی آب آشامیدنی هم اثرگذار بوده تا جایی که سرطان‌زا محسوب می‌شود.

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگری خانه ملت، با اشاره به بحث آلودگی زیست‌محیطی کارخانه مس سرچشمه در منطقه رفسنجان و انار تاثیر آن بر روی مرده به دنیا آمدن جنین حیوانات، گفت: متاسفانه بخشی از این مسایل درست است و اتفاق می‌افتد، این کارخانه آلایندگی زیادی را در منطقه ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براین اساس مدیر عامل کارخانه مس سرچشمه قول احداث و راه‌اندازی کارخانه اسید را داده است تا بسیاری از این آلودگی‌ها از بین برود.

وی ادامه داد: تمام آلایندگی‌ها به صورت فلش در هوا منتشر می‌شود اما با آمدن خط تولید اسید که قول راه‌اندازی آن را تا قبل از پایان سال به ما داده‌اند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما در صورت عدم راه‌اندازی این کارخانه اسید باید سازمان محیط زیست فکر جدی در برخورد با مسئولان این کارخانه انجام دهد و حتی آن را تعطیل کند.

انارکی‌محمدی با اشاره به اینکه کارخانه مس سرچشمه جزو خصولتی هاست، اظهار کرد: بخشی از سهام این کارخانه مربوط به سهام عدالت بوده و بخشی دیگر از آن در اختیار بانک‌های خصوصی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا طی این سال‌ها با کارخانه مس سرچشمه برای آلایندگی زیست محیطی برخورد نشده است، تاکید کرد: این موضوع را باید از مسئولان سازمان محیط زیست و صنعت و معدن سوال کرد، مردم نجیب انار و رفسنجان طی این سال‌ها برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی و مشکل در این شهرستان خواسته‌اند با مسئولان خود همراه باشند.

وی با تاکید براینکه جان مردم ارزشی بسیار بالاتر از تمام مسایل مالی دارد، گفت: متاسفانه آلودگی کارخانه مس سرچشمه حتی بر روی آب آشامیدنی هم اثرگذار بوده تا جایی که سرطان‌زا محسوب می‌شود، آرسنیک خون مردم منطقه به دلیل نوشیدن این آب ۲۰ برابر حد مجاز است و امیدوارم تا قبل از پایان سال مدیران این کارخانه به وعده‌های خود عمل کنند در غیر این صورت باید برخورد جدی شود.

پایان پیام.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی