سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

دنیا امروز با پدیده جدیدی روبرو است که توانایی درک آن را ندارد. پدیده ای که یک اقلیت محدود دینی توانسته است بزرگترین همایش انسانی در دنیا را رقم بزند.

به گزارش  ” انارما ” ؛  اربعین امروزه رازهای بسیاری در دل خود دارد رازهایی که هر چقدر زمان می گذرد بیشتر و بیشتر شده و ابعاد مختلفی به خود می گیرد. رازهایی که دلهای عاشقان را با خود برده است و آنها را سرگردان در بیابانهای بین نجف و کربلا می‌کشاند.

اولین راز اربعین حضور گسترده زائران در آن است. شاید کمتر کسی فکر می کرد که روزگاری فرا خواهد رسید که شاهد حضور چنین حجم عظیمی از زائران در اربعین باشیم. زائرانی که روز به روز با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و دنیا عشق و علاقه آنها بیشتر شده و کیفیت راهپیمایی را بالا برده اند.

شاید کمتر مراسمی در دنیا پیدا کرد که این چنین جمعیتی را در دل خود جا داده است. جمعیت ۲۰ میلیونی که در هیچ برنامه و جشنی در دنیا سابقه ندارد و منحصر به فرد است. جمعیتی که خود در حال هزینه برای پذیرایی از زائران است و عملا هزینه های دولت در این زمینه چندان به چشم نمی‎آید.

راز دیگر اربعین ملیت افراد شرکت کننده در این راهپیمایی عظیم است. حدود ۱۰۰ ملیت در این مراسم شرکت کرده اند که باز هم باید آن را نمونه و منحصر به فرد است. اربعین همایشی است که مرزهای ملت ها را جابجا کرده و عملا ملتی وجود ندارد و همه با رمز انسانیت و تشیع در این همایش حاضرند.

بنا به گواه شاهدان و افراد شرکت کننده در این راهپیمایی شاهد اوج انسانیت و کمک به همنوع هستیم. افراد شرکت کننده در این راهپیمایی با هم مهربانند و از ارائه هر گونه خدمت و محبتی دریغ نمی ورزند.

باید اربعین را زمینه ساز ظهور دانست. اربعین تمرین حرکت مردمی برای ظهور است. آنجایی که مردم با هرگونه رنگ و نژاد،دین و مذهب، با هر سطح تحصیلی در این همایش حاضرند تا ارادت خود را نسبت به بزرگترین آزادیخواه عالم نشان دهند.

سالها باید اندیشمندان و دانشمندان در این مورد تحقیق و پژوهش کنند که چه مواردی باعث کشیده شدن این حجم عزیز از انسانها در خیابان شده اند و حاضرند همه گونه هزینه های مادی و معنوی را انجام دهند تا بهترین کیفیت خدمات برای زائران را ارائه دهند.

رضا سیفایی

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی