شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

متخصصین زنان و زایمان حق دریافت وجه بابت سونوگرافی را ندارند و مردم نیز در صورت مشاهده باید این تخلف را گزارش کنند.

به گزارش ” انارما ” ؛  بهمن ماه سال گذشته بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه توسط متخصصین زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی اعلام شد. مطابق با این بخشنامه «استفاده از دستگاه سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان واجد شرایط در مطب به عنوان ابزار کمک تشخیصی در حیطه تخصصی، مطابق با بخشنامه‌های قبلی بدون اخذ وجه است و هرگونه استفاده از آن در مطب افراد فاقد شرایط لازم و اخذ وجه، مصداق تبدیل مطب به موسسه غیرمجاز و اخذ تعرفه مازاد و تحمیل هزینه به بیمار خواهد بود».

یکی از بیماران با اعلام این که از این قانون با خبر بوده گفت:برای سونوگرافی در یک مطب دکتر مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت کردم اما از آن جایی که حوصله و وقت برای پیگیری شکایت و کارهای اداری ندارم پیگیر موضوع نمی شوم.

وی اظهار داشت: مسئولین باید بر کار پزشکان نظارت داشته باشند و با تخلفات آنان برخورد قاطع کنند و موضوع را رسانه ای کنند تا سایر پزشکان نیز تخلف آنان را تکرار نکنند.

اخذ وجه بابت سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان تخلف محرزی است که قابل انکار نیست و در این میان نیاز است مسئولین مربوطه برخورد جدی تری با متخلفین داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

اسکان بیش از هزار و نهصد مسافر نوروزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار

به گزارش پایگاه خبری انارما، محمدعلی پورصالحی دبیر کمیته رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحدانار گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اسکان دانشگاه در ایام تعطیلات عید نوروز، این واحد دانشگاهی میزبان همکاران و دیگر ...

یادداشت های خصوصی