پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

به گزارش ” انارما ” ؛ سرهنگ خلیلی فرمانده انتظامی انار در گفتگو با خبرگزاری پلیس گفت: اخیرا افراد فرصت طلب با ارسال پیامک و یا برقراری تماس تلفنی با شهروندان اناری و دادن وعده های پوچ اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند و متاسفانه چند مورد کلاهبرداری تلفنی موفق در شهرستان انار به وقوع […]

به گزارش ” انارما ” ؛ سرهنگ خلیلی فرمانده انتظامی انار در گفتگو با خبرگزاری پلیس گفت: اخیرا افراد فرصت طلب با ارسال پیامک و یا برقراری تماس تلفنی با شهروندان اناری و دادن وعده های پوچ اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند و متاسفانه چند مورد کلاهبرداری تلفنی موفق در شهرستان انار به وقوع پیوسته که علیرغم پخش کلیپ و هشدارهای مکرر باز هم یکی ازشهروندان روز گذشته در دام یکی از این کلاهبرداران افتاده و با وعده برنده شدن سفر حج وی را به پای عابر بانک کشانده و ۲۳میلیون تومان از حساب وی را خالی می نمایند که خوشبختانه بااعلام به موقع مال باخته به پلیس سریعا با اخذ دستور قضایی حساب کلاهبردار مسدود می گردد ولی این خوش شانسی همیشه سراغ مال باختگان نمی آید و در این موارد معمولا کلاهبرداران ازسیم کارت جعلی استفاده و پول را به حساب شخصی خود واریز ننموده و از کارتهای مسروقه و یا کارت سایرین استفاده می نمایند که پیگیری را تقریبا برای پلیس دچار مشکل می نمایدکه در خصوص این پرونده اقدامات قضایی و پلیسی در حال پیگیری است که به محض دستگیری وحصول نتیجه مراتب به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد .

فرمانده انتظامی افزود: تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری‌ تلفنی است. شیادانی که با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آنها را به بهانه‌های مختلف خالی می‌کنند. برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی است که کلاهبرداری تلفنی برای فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند. این شیادان به قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه همبه راحتی فریب می‌دهند.


سرهنگ خلیلی در ادامه گفت:کلاهبرداران با جعل عنوانی فریبنده، از طریق تلفن همراه و پیامک با مالباختگان ارتباط برقرار می‌کنند و پس از جلب اعتماد، با استفاده از شگردهای روحی و روانی خاصی با تحت‌تأثیر قراردادن فرد مورد نظر آنها را روانه عابربانک‌ها می‌کنند و پس از اجرای عملیاتی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی آن را خالی می‌کنند. تقریبا این شگرد همه کلاهبرداران تلفنی است.

این مقام انتظامی افزود: اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق فردی به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و قطعا با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.

سرهنگ خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی (CVV2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی