چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

روزی غرب هم از این قدم ها شروع کرد تا به این منزل رسید. بنابراین اهمیت دادن به چادر در این روزها وقتی اهمیت پیدا می کند که انسان به ایستگاه آخر نگاه می کند؛ وگرنه همه بانوان انار عفیف اند و نجیب.

به گزارش ” انارما ” ؛  در صبحگاه جمعه ۳۰ آذرماه و آخرین روز پاییز، شهرستان انار شاهد برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی با پخش زنده از شبکه سه سیما بود که با ایجاد روحیه نشاط، خاطره ی خوش باهم بودن را در دوره زندگی یکنواخت مجازی رقم زد. همایشی همراه با اهدای جوایز قابل توجه از جمله کمک هزینه خرید خودرو و میلیون ها وجه نقد.

 اما یکی از نکاتی که مانند همایش مشابه قبل جلب توجه می کرد پوشش چادری اکثر بانوان اناری در همایش بود که تمام تصاویر هم گواه این موضوع است. البته به همین مناسبت امام جمعه انار از مسئولین خواست تا به نشانه ی تحسین این منش و توجه ویژه بانوان اناری به ” حجاب برتر ” روی پا بایستند.

همین جمله ی درخواست دست آویزی برای حاشیه سازی و انتقاد یکی از رسانه های شهرستان شد. سخن این رسانه این بود که جمله امام جمعه در تحسین چادری ها موجب بی احترامی به بانوان دیگر شده است.

در این زمینه شاید توجه به چند نکته، روشنگر موضوع باشد: اول اینکه اگر نیک بنگریم نباید این اقدام امام جمعه را تقسیم بندی براساس دو قطبی “خوب و بد” تلقی کنیم. چنانکه در جوابیه وی اذعان شده که این عمل در آستانه ایام فاطمیه (س) و جهت تحسین حجاب برتر صورت گرفته. در واقع این اقدام، اقدامی است از سنخ تشویق برترین ها در رقابت ها؛ عده ای خوبند و عده ای عالی. حال اگر در هر رقابتی از فرد با رتبه “عالی” ، تشویق به عمل آید آیا به منزله بی احترامی به “خوب” هاست؟! شاهد مثال حرف ماهم باشد دیدار صدها بانوی قهرمان المپیک و پار المپیک با رهبر انقلاب. ایشان در دیدار با این بانوان، پرچمداری یک بانوی چادری در مسابقات جهانی را یک نوع” قدرت نمایی فرهنگی” نامیدند و موکداً از این اقدام غرور آفرین که ناشی از استقلال فرهنگی و عزت زن ایرانی است تمجید کردند.

آیا این حرکت رهبر انقلاب را باید توهین به بانوان قهرمان دیگر تلقی کرد؟ نه تنها اینطور نیست بلکه بار ها شاهد بودیم که بانوان با پوشش کامل غیر از چادر هم در محضر ایشان حضور پیدا کردند، حتی ایشان در یک سخنرانی معروف، به ضمیر پاک بسیاری از بانوانی اشاره کردند که در عرف “بد حجاب” شناخته می شوند و از اهمیت برخورد مناسب با ایشان گفتند. پس این جا اشکال از حاشیه سازی برخی رسانه هاست که به دوقطبی سازی های مضر می انجامد وگر نه تمجید از حجاب برتر، بی احترامی به بسیاری از بانوان نجیب و محجبه دیگر نیست.

اما نکته مهم بعد؛ می دانیم که ده ها شبکه ی ماهواره ای فارسی زبان بیست و چهارساعته و محض رضای خدا !! برای حذف فرهنگ عفاف از جامعه ایرانی کمر همت بستند و برخی رسانه های داخلی هم این امر را در دستور کار قرار دادند.

در این دوران پر رنگ و لعاب، مشاهده ی صحنه هایی زیبا از توجه حداکثری بانوان شهر به رعایت پوشش ایرانی اسلامی ، آن هم در یک همایش کاملاً تفریحی ورزشی مایه مباهات و یک قدرت نمایی فرهنگی است.

هرچند طبق قوانین و عرف پوشش جامعه ایران، پوشش چادر الزامی نیست اما کنار گذاشتن آن هم نوعی عقب گرد فرهنگی محسوب می شود. چنانکه در این سال ها شاهد بودیم که در مقیاس کشوری ، عقب گرد های فرهنگی از این سنخ، قدم به قدم صورت گرفت و اساساً تحولات فرهنگی، از همین قدم ها آغاز می شود. بنابراین زیباست که از این پوشش برتر که به نوعی یک برند(نشان) برای شناخت نجابت و اصالت فرهنگی انار است، محافظت کنیم.

انتهای جاده ی بی توجهی به عفاف در جامعه، همین ایستگاهی است که تمدن غرب در آن ایستاده. راهی که پس از رنسانس طی کرد و اکنون به فروپاشی خانواده، قانونی شدن همجنس بازی و در برخی نقاط ازدواج با حیوانات و … انجامیده.

روزی غرب هم از این قدم ها شروع کرد تا به این منزل رسید. بنابراین اهمیت دادن به چادر در این روزها وقتی اهمیت پیدا می کند که انسان به ایستگاه آخر نگاه می کند؛ وگرنه همه بانوان انار عفیف اند و نجیب.

مصطفی افرند

 

تصاویری از حضور بانوان در همایش بزرگ پیاده روی در انار

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

علی باقری شنبه 29 دسامبر 2018 - 11:37 ق.ظ

سلام دیگه یک هفته گذشت سرنوشت جایزه ها چی شدلطفٱ توضیح دهیدمن بک هفته منتظرنتایج قرعه کشی هستم لطفٱ پیگیری کنید

مریم شنبه 29 دسامبر 2018 - 12:43 ب.ظ

عالی بود آقای افرند

خادم المهدی یکشنبه 30 دسامبر 2018 - 11:47 ب.ظ

مصطفی شیر مادرت حلالت.دمت گرم.من الله توفیق.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی