چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : نظارت بر توزیع، پخش و فروش داروها بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور می باشد که با همکاری سایر دستگاه های نظارتی صورت می گیرد.

به گزارشانارما ” ؛ کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: دارو، واکسن و سموم های دامپزشکی همانند تأمین سایر کالاهای اساسی از اهمیت بسیار بالائی برخوردار بوده و حفظ، حراست و نظارت بر آن یکی از وظایف مهم و خطیر دامپزشکی می باشد. نظارت بر توزیع، پخش و فروش داروها بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور می باشد که با همکاری سایر دستگاه های نظارتی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: حضور مسئول فنی در داروخانه الزامی می باشد. شرکت های پخش داروئی هنگام توزیع و پخش دارو موظف هستند که دارای فاکتور معتبر فروش و گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل باشند و به مسئول فنی داروخانه دامپزشکی ارائه نمایند در غیر این صورت مسئول فنی مربوطه نباید از این گونه شرکت های پخش داروئی که فاقد مدارک معتبر ( فاکتور فروش و گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل ) می باشند دارو تهیه و خریداری نمایند.

وی افزود: بازرسین شبکه دامپزشکی شهرستان انار بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و کاملا سرزده از داروخانه های دامپزشکی شهرستان بازدید نموده و در خصوص حضور فعال و مرتب مسئول فنی، توزیع مناسب دارو، ممانعت از کمبود دارو و کم فروشی، احتکار، اختفاء، داروی قاچاق، تاریخ گذشته، رعایت شرایط نگهداری داروها، داشتن برچسب قیمت بر روی داروها، فاکتور خرید داروها از شرکت های پخش داروئی و … نظارت ویژه ای صورت می گیرد. علاوه بر این دکتر شفائی از دامداران محترم خواست که نهایت دقت را در خصوص دوره منع مصرف گوشت و شیر و سایر فرآورده های خام دامی بعد از مصرف دارو که در روی بسته بندی دارو درج می گردد رعایت نمایند.

در پایان دکتر کامران شفائی از همشهریان محترم خواست داروهای دامی مورد نظر خود را حتما با مشورت و دریافت نسخه از دکتر دامپزشک و از داروخانه های دامپزشکی معتبر که مورد تأئیید دامپزشکی می باشند تهیه نموده و دقت کافی در خصوص قیمت، تاریخ تولید و انقضاء روی دارو را داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن های ۳۴۳۸۷۸۶۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ شبکه دامپزشکی شهرستان انار تماس گرفته تا با هماهنگی دستگاه قضائی و تعزیرات حکومتی شهرستان انار با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی