جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

واحد سلامت محیط و کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار اطلاعیه ای در خصوص آرایشگاههای زنانه منتشر کرد

به گزارش ” انارما ” ؛ واحد سلامت محیط و کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آرایشگاهی که با بازرسان بهداشت محیط دو مرتبه در طول سه ماه به هر دلیلی همکاری نکنند از لیست مورد نظر حذف خواهند شد.

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

با توجه به افزایش شیوع بیماری‌های واگیر و شکایات زیاد مربوط به آرایشگاه‌های زنانه در خصوص عدم رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش شمار آرایشگاه‌های زنانه خانگی غیر مجاز به اطلاع همشهریان می‌رساند اکثر مراکز غیر مجاز از لوازم آرایشی فاقد مجوزهای بهداشتی، قاچاق و ارزان استفاده می‌کنند که از ترکیبات شیمیایی خطرناک و سرطانزا در آنها استفاده شده است و نیز امکان بازرسی بهداشتی از این مراکز خانگی به دلیل محدودیت حریم خصوصی به سختی امکان پذیر است.

این موارد خطر جدی برای سلامت مردم به وجود آورده از جمله این خطرات بروز بیماری‌هایی از قبیل ایدز، هپاتیت، سرطان پوست و بیماری جدید زگیل تناسلی که این بیماری بیشتر از طریق لوازم و مواد آرایشی که به صورت مشترک در اپیلاسیون بدن استفاده می‌شود قابل انتقال است (یعنی باید برای هر فرد ظرف و موم به میزان مصرف استفاده شود و از برگرداندن موم به ظرف اصلی یا استفاده از قاشقک به صورت عمومی خودداری شود) که متاسفانه در بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه به این امر توجه نمی‌کنند.

حق هر فرد است که با شناسایی آرایشگاه‌های مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت نسبت به انتخاب آرایشگاه خود اقدام کند لذا با توجه به این موضوع واحد سلامت محیط و کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در نظر دارد طرح خود اظهاری آرایشگاه‌های زنانه را در سطح شهرستان اجرا کند. به این صورت که هر آرایشگر با در دست داشتن مدارک که در ادامه توضیح داده خواهد شد به مراکز بهداشت مراجعه و پس از تائید مدارک و محل آرایشگاه به صورت سه ماه یکبار آرایشگاه‌های مجاز و بهداشتی به همراه آدرس به مردم معرفی خواهند شد تا مردم به صورت آگاهانه بتوانند آرایشگاه خود را باخیال راحت انتخاب کنند.

ضمناً آرایشگاهی که با بازرسان بهداشت محیط دو مرتبه در طول سه ماه به هر دلیلی همکاری نکنند از لیست مورد نظر حذف خواهند شد.

آرایشگران محترم می‌توانند مدارک خود را از روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ به مراکز بهداشت -واحد سلامت محیط و کار تحویل دهند.
ضمناً اولین اسامی از تاریخ ۱۵ اسفند در سایت‌های محلی اعلام خواهد شد و هر ماه به‌روزرسانی و به اطلاع عموم رسانده می‌شود

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۱-کپی کارت ملی

۲-کپی پروانه کسب

۳-کپی مدرک میکروپیگمنتیشن

۴-کپی کارت واکسیناسیون هپاتیت

۵-نام تابلو و آدرس دقیق آرایشگاه و تلفن همراه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی