سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

تلفن های همگانی که در برخی از نقاط شهر تنها اسکلت های آن باقی مانده تبدیل به خاطره ای شده که عزمی راسخ برای جمع آوری آنها وجود ندارد

به گزارش ” انارما ” ؛ مبلمان شهری به عنوان مقوله ای مهم در بین جوامع اهمیت ویژه ای داشته و دستگاه ها و نمادهای مختلفی را در بر می گیرد و به عنوان نشان دهنده فرهنگ و اصالت هر جامعه نقش آفرینی می کند.

آن چیز که در سال های اخیر به نماد های این شهر تحمیل شده وجود تلفن های همگانی در اقصی نقاط شهر انار است ، به طوری که در هر کوچه و خیابان  تلفن های کارتی مشاهده می گردد که دیگر هیچ کاربردی نداشته و اسکلت های بی جان آنها در گوشه و کنار شهر خودنمایی می کنند.

هنوز خاطره صف‌های طولانی برای تلفن‌های عمومی در ذهن افراد دهه ۶۰ تا ۷۰ وجود دارد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مجهز شدن منازل و افراد به تلفن های پیشرفته رونق تلفن های کارتی از بین رفته و هیچ گونه کاربرد مفیدی جز اشغال پیاده رو ها ندارد.

استفاده از تلفن‌های همگانی در حال حاضر در کشور به حداقل رسیده و بر همین اساس طی سالهای گذشته هر سال تعدادی از این کیوسک‌ها از سطح شهرها جمع‌آوری می شود اما تلفن های همگانی در انار تبدیل به خاطره ای شده که عزمی راسخ برای جمع آوری آنها وجود ندارد.

یکی از شهروندان اناری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نداشتن هیچ گونه کاربرد تلفن های همگانی اظهار کرد: تلفن های همگانی برای دهه ۷۰ تا ۸۰ که علم این گونه پیشرفت نداشته کاربرد اساسی داشته است؛ اما امروزه دیگر آن هویت اصلی خود را از دست داده است.

این شهروند با بیان اینکه تلفن های همگانی در حال حاضر جز اشغال پیاده رو ها هیچ گونه مصرفی ندارد، عنوان کرد: تلفن های همگانی که در برخی از نقاط شهر اسکلت های آن باقی مانده تنها به نمادی از خاطره ها در شهر تبدیل شده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

برگزاری آیین گرامیداشت روز درختکاری در پارک طبیعت انار

آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در پارک طبیعت در ورودی شهر انار روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. ...

یادداشت های خصوصی