سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

دکتر فاطمه مهدی زاده زارع اناری از متخصصان و حافظان اهل گلشن انار است که در در حال حاضر مشغول سپری کردن دوره رزدینتی خود در رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی کرمان است . او معتقد است پیوند معنویت با زندگی باعث پیشگیری از بروز آلزایمر و داشتن یک زندگی آرام می شود

به گزارش ” انارما ” دکتر فاطمه مهدی زاده زارع اناری، متولد ۱۳۶۹ در گلشن شهرستان انار است که دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی یزد سپری کرده است و در حال حاضر مشغول تحصیل در دوره رزدینتی خود در رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

دکتر فاطمه مهدی زاده در بیست و ششمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران به عنوان نماینده گروه مغز و اعصاب از بین دانشگاه های مختلف کشور حائز رتبه شد.

او حافظ ۲۰ جز قرآن کریم است و از دوره راهنمایی حفظ قرآن کریم را آغاز کرده است و تا پایان تحصیلات دوره متوسطه حافظ ده جز قرآن شد و به گفته خود در دوره دانشگاه این سعادت را داشته است تا ده جز دیگر به محفوظات قرآنی خود اضافه کند.

فاطمه مهدی زاده در خصوص فعالیت‌های قرآنی اش به انارما گفت: قریب به ده سال است  که شرکت در مسابقات قرآنی سراسری مختلف را تجربه می کنم و به جرات می‌توانم بگویم که این رقابت ها هر سال دشوار تر از سال قبل می شوند و سطح مسابقات هر سال بالاتر می رود.

وی افزود در دوره عمومی حائز رتبه اول کشور شدم و امتیازات فرهنگی جشنواره در مسیر استفاده از سهمیه استعداد درخشان کمک حال من شد تا من بتواتنم بدون وقفه مستقیما وارد دوره دستیاری خود شوم و این کمترین تاثیر قرآن در زندگی من بوده است و در دوره دستیاری در جشنواره قرآن و عترت کشور در شیراز حائز رتبه سوم کشوری شدم.

این متخصص در پاسخ به این پرسش که « آیا برنامه قرآنی در مشغله تحصیلی و کار خللی ایجاد میکند ؟»، می‌گوید: مشغله های تحصیلی یک رزیدنت بسیار زیاد است اما با برنامه ریزی منظم تلاش کرده ام این مشغله ها خللی در برنامه قرآنی ام ایجاد نکند، تقریبا هر صبح یک ساعت را به تلاوت و مرور محفوظات اختصاص می دهم.

دکتر مهدی زاده افزود مطالعات علمی و تخصصی در حوزه نورولوژی وجود دارد که پیوند معنویت با زندگی را در پیشگیری از بروز آلزایمر و داشتن یک زندگی آرام ثابت می کند و این کمینه تاثیر قرآن و تمسک به معنویت در زندگی هر انسانی است.

وی در پایان گفت : توصیه می کنم دانشجویان حداقل برای مشاهده فضای امید آفرین و شاداب جشنواره و کسب امتیازات فرهنگی هم که شده است، از طریق رشته های مختلف هنری، پژوهشی و علمی و قرآنی، فضای جشنواره قرآن و عترت را تجربه کنند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس یکشنبه 5 می 2019 - 12:28 ب.ظ

به امیدموفقیت های پی درپی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی