چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کرمان ۱و ۳۲ درصد است، گفت: شاهد کاهش۸ صدم درصدی در این زمینه هستیم.

به گزارش ” انارما ” ، حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با بیان اینکه جمعیت استان کرمان در حال حاضر سه میلیون و ۲۵۳ هزار نفر است، گفت: ۵۱ درصد این افراد را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه نهم کشور از حیث جمعیت است افزود: در حال حاضر با کاهش جمعیت مواجه شده‌ایم و ضرورت دارد براساس پنجره جمعیتی استان اقدامات لازم انجام شود.

زین الصالحین با تاکید بر لزوم فرزندآوری اظهار کرد: براساس پنجره جمعیت استان کرمان چهار دهه برای حفظ جمعیت پویا و جوان فرصت داریم.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کرمان ۱ و ۳۲ درصد و در کشور ۱و۲ درصد است، افزود: این در حالیست که سال گذشته این آمار در استان کرمان ۱و ۴دهم بوده است و شاهد کاهش ۸ صدم درصدی در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: بیشترین نرخ رشد جمعیت مربوط به رودبار جنوب و کمترین نرخ هم مربوط به بردسیر است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های خاص متناسب با ظرفیت‌های استان کرمان انجام شده و در این خصوص یک همایش برگزار می‌شود.

زین الصالحین از انجام اقدامات فرهنگی برای فرزندآوری بیشتر خبر داد و افزود: فرزند بیشتر آرامش و آسایش ببیشتری برای خانواده به همراه دارد.

وی گفت: با ادامه رویه کنونی در سال ۱۴۲۵ جمعیت زیر ۱۵ سال با جمعیت کهنسال یکسان خواهد شد و دیگر نیروی جوان برای حفظ کشور، اداره مجموعه مدیریتی و حضور در سطوح مختلف اجتماع نداریم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی