شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

با نگاهی به لیست اسامی وام های پرداخت شده می توان دریافت که تعدادی از این وام ها به صورت سوری و در بعضی از همین تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون تومان به نورچشمی ها تعلق گرفت و هیچگونه اشتغال زایی دراین رابطه صورت نگرفت.

به گزارش ” انارما ” ؛معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش تسهیلات پرداخت شده از محل برنامه قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری سراسر کشور تا تاریخ ۹۸/۲/۱۵ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش ، در حوزه های تولید لباس، پرواربندی بره،  قالی بافی و گلیم بافی و بوم گردی ومجتمع های تفریحی بیشترین از نظر تعداد وام های داده شده و میزان وام قرار دارند که با یک نگاه سرانگشتی بایستی تولیدات این تعداد گلیم باف و تولید کننده لباس و بوم گردی و پروارگوسفند وام گیرنده بتواند علاوه بر بازار داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر گردد.

در این گزارش آمده است که داده‌های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بصورت ماهانه به روزرسانی می‌شود ، اما با نگاهی به لیست می توان دریافت که تعدادی از این وام ها به صورت سوری و در بعضی از همین تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون تومان به نورچشمی ها تعلق گرفته و هیچگونه اشتغال زایی در این رابطه در شهرستان انار صورت نگرفته است.

نکته جالب توجه این است که تعدادی از اشتغال ها هیچ سنخیتی با روستا ندارد وصرفا جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

از بازرسی ونهادهای امنیتی انتظار است به این قضیه ورود کرده وبا متخلفین برخورد قانونی کنند تا حق کسانیکه دنبال اشتغال زایی هستند ضایع نشود.

برای دسترسی به فهرست کامل این افراد ( اینجا ) کلیک کنید.

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

مطلع پنج‌شنبه 16 می 2019 - 11:21 ق.ظ

خدایا تو شاهد باش

ناشناس پنج‌شنبه 16 می 2019 - 9:15 ب.ظ

آنقدر میدانم که در ده رییس شخصی هست که برای ۱۰۰نفر بطور مستقیم در رشته قالی بافی ایجاد شغل نموده است ولی بدلیل عدم دسترسی به تسهیلات وعدم موافقت ارگانهای ذی ربط نتوانسته کار خود را بصورت متمرکز و کارگاه واحد پیگیری کند ومجبور شده دارهای خود را در خانه ها برپا کند ودر سال ۹۷ برای این تعداد از متقاضیان ایجاد اشتغال و درآمد زایی کرده است بارها پیگیر شده اما موانع بر سر راه سرمایه گذاری مانع پیگیری ایشان نشد وهم اکنون با بدهی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان قالی بافان را همچنان همراهی میکند حالقضاوت با شما

الف شنبه 18 می 2019 - 2:46 ب.ظ

در لیست مورداشاره اصلا اناری به چشم نخورد…یا نوشته روستای بیاض یا محمدآباد ساقی یا کشکو
با این حجم از پرواربندی گوسفند! مسئولین وام بده باید ب فکر دفتر صادرات واردات باشند!!!!!!!!!!!!!!
مثلا ما نمی فهمیم …

م - ا یکشنبه 19 می 2019 - 6:18 ق.ظ

با سلام ، ای کاش دولت بجای این کارهای سطحی و زودگذر یک فکر اساسی به حال جوانان و اشتغال شهرستان انار میکرد بعنوان نمونه شهرستان رفسنجان چندین شهرک صنعتی همراه با صنایع بزرگ و کوچک دارد و بنابر اظهار فرمانداری رفسنجان آماری بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ نفر در بخش صنعت رفسنجان مشغول بکار هستند ، شهرستانهای دیگر مانند زرند و سیرجان نیز دست کمی از رفسنجان ندارند ، حتی شهربابک نیز وضعیت نسبتآ مطلوبی دارد . اما شهرستان انار از لحاظ صنعت بسیار عقب است و کمتر از ۱۰۰۰ نفر در این بخش فعالند که این روند باید تغییر نماید چراکه خواه ناخواه در حال و آینده این شهرهای کویری با کمبود آب مواجه میشوند و توسعه صنایع یکی از راههای نجات میباشد ، به امید فردایی بهتر برای همشهریان عزیز

1 یکشنبه 19 می 2019 - 8:45 ق.ظ

۳۲۰ملیون دادنبه اقای …. بخاطر ۵ ملیون یک ساله الاف هستم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی