سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

رئیس اداره حفاظت محیط زیست انار گفت: اصولا این پروانه‌ها نقشی در خسارت زایی به محصولات کشاروزی ندارند و از نظر بهداشتی نیز مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کنند.

به گزارش ” انارما ” ؛  احمد شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار در خصوص وجود پروانه‌ها در شهرستان انار گفت: امسال مساعد شدن شرایط آب وهوایی در مراتع، موجب رشد نرخ جمعیت حشرات شده و اکثر تخم‌های آن‌ها تبدیل به لارو و سپس پروانه شده است.

وی در ادامه اعلام کرد این نوع پروانه ها که بنام انگلیسی : Painted Lady و نام علمی آن : Vanessa cardu است به علت بارندگی خوب امسال و مساعد بودن هوا تکثیر شده و برای محصولات کشاورزی و انسان ضرری ندارند.
انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

علی یکشنبه 19 می 2019 - 9:32 ب.ظ

نمیدونم تعریف خطرناک چیه.ولی اینا رو برگ درختاها تخم ریزی میکنن بعدش تخم ازشقیرگی برا تبدیل شدن به پروانه برگ درختا رو میخورن اگه تعداد تخم ها زیاد باشه میتونه کل برگهای درخت رو بخورن.باز هم چون زیبا هستن بهشون رحم کردن چقد تفاوته بین برخورد ملخ تا پروانه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی