جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: در این فاز بیش از ۱۲۰۰ رأس گاو و گوساله تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند

به گزارش ” انارما ” ؛ دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی و واگیر است که می تواند خسارت زیادی را به دامداران منطقه وارد کند.

وی  بیان کرد : از علائم قابل ذکر این بیماری می توان به وجود تاول در دهان و بین سم ها و پستان ها، آبریزش از دهان، لنگش، عدم تمایل به خوردن غذا و کاهش شدید وزن، کاهش تولید شیر و گوشت، سقط جنین و مرگ و میر در گوساله ها اشاره کرد .

شفائی همچنین اضافه کرد : فاز اول واکسیناسون تب برفکی در سالجاری در جمعیت دام سنگین ( گاو و گوساله ) در شهرستان انار از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز و به مدت یکماه ادامه دارد. در این فاز بیش از ۱۲۰۰ رأس گاو و گوساله تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

دکتر کامران شفائی در پایان از دامداران محترم شهرستان انار خواست در اجرای هر چه بهتر طرح واکسیناسیون دام ها با اکیپ های عملیاتی مایه کوبی شبکه دامپزشکی این شهرستان همکاری نموده تا پوشش صد در صدی واکسیناسیون محقق گردد و از ورود دام های قاچاق، مشکوک و آلوده به بیماری به گله خود جدا خودداری کرده و کلیه مسائل بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده علائم بیماری و موارد مشکوک در دام، سریعا به واحد مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان انار با شماره تلفن های ۳۴۳۸۶۶۹۵ و ۳۴۳۸۷۸۶۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی