سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان انار جهت رسیدگی به برخی موارد و مشکلات تولید کنندگان برگزار شد

به گزارش ” انارما ” ؛  عصر روز گذشته ۲۶ تیر ماه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان انار با حضور استاندار کرمان ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، نماینده مردم انار در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان به برخی موارد و مشکلات تولید کنندگان رسیدگی شد.

احمد انارکی محمدی تصریح کرد: به دلیل وجود سختی بالای آب و ای سی بالای این آب در همه جای این شهرستان، در شهرک صنعتی انار نیز مشکل آب آشامیدنی وجود دارد که قرار شد جابجایی چاه آب آشامیدنی در جهت تغییر سختی آب انجام شود.

وی افزود: در بازدید از کارخانه تولید سیم و کابل پیشرو انار که سالانه ۱۲ هزار تن کابل تولید می کند، مشکل عدم توانایی پرداخت سود بانکی را دارد؛ این کارخانه ملزم به پرداخت سود، جریمه و دیرکرد ۱۸ درصد بود که در این جلسه قرار شد سود تسهیلات این کارخانه به میزان ۶ درصد کاهش یابد.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: کارخانه پلی اتیلن انار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک تجارت بدهکار است لذا در این جلسه یک ماه به صاحب این کارخانه فرصت داده شد تا طلب خود را از شهرداری و آب و فاضلاب انار جمع آوری و بدهی خود به بانک را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: کارخانه تولید لوله پی وی سی انار نیز که در سال ۹۶ به میزان ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده و در حال حاضر نیز باید ماهانه ۴۵ میلیون تومان پرداخت کند که توان پرداخت این قسط برای صاحب کارخانه مشکلی بود که در این ستاد مطرح و قرار شد بانک ماهانه به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از این کارخانه اقساط تسهیلات را دریافت کند تا رونق تولید را در این کارخانه شاهد باشیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین کارخانه تولید مفتول آلومینیوم نیز که متعلق به آقای بافقی است در سال ۹۶ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی درخواست داده بود اما مشکل ضامن داشت که قرار شد ارزیابی مجدد شود تا بتواند تسهیلات را دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه بیش از ۱۶ طرح صنعتی، مرغداری، کشاورزی و غیره مطرح شد که دارای مشکل و موانعی از جمله زیست محیطی، آب، گاز و غیره بود و خوشبختانه این مشکلات مرتفع شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی