سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان انار گفت: ۱۲ پروژه توسط معین اقتصادی در قالب طرح های سه ساله و ۱۴ طرح سرمایه گذاری درحال اجرا است که با اتمام عملیات اجرایی این طرح ها امسال ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در انار ایجاد می شود.

به گزارش ” انارما ” ؛ ، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان روز گذشته در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در انار افزود: حدود یکهزار نفر بیکار در شهرستان انار وجود دارد و نرخ بیکاری این شهرستان کمتر از ۹ درصد برآورد می شود که نسبت به میانگین استان کرمان پایین تر است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه سرمایه گذاری روی اشتغالزایی برای یکهزار نفر بیکار شهرستان انار بوده و در کارگروه ها جذب ۵۰۰ نفر اشتغال سالانه برای شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان توسط بخش غیر دولت تصویب و در حال اجرا است که با اجرای آن ۲۰۶ نفر اشتغالزایی از این طرح ها حاصل می شود.

وی افزود: این طرح ها در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره برداری می رسد و مشکلات طرح ها در حوزه دستگاه های اجرای استان کرمان پیگیری می شود.

رودری بیان کرد: ۱۲ طرح معین های اقتصادی نیز با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به تصویب رسیده که ۲۶۶ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: نشست امروز بنا به تاکید استاندار کرمان به صورت عملیاتی دنبال می شود و در این زمینه ۱۴ طرح دارای مشکل وجود دارد که به همراه دعوت نامه به بانک ها و دستگاه های اجرایی استان اعلام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: اگر این طرح ها اجرا شود بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود که بخش بزرگی از بیکاری انار را پوشش می دهد که برخی از طرح ها مشکل بانکی دارد و مابقی در حال اجرا است.

وی گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب پروژه های محرک و اشتغالزا برای رونق تولید و سرمایه گذاری در شهرستان ها و استان کرمان دنبال می شود.

رودری تاکید کرد: ۵۱ درصد اقتصاد و اشتغال شهرستان انار مربوط به بخش کشاورزی، ۲۱ درصد در حوزه صنعت و معدن و ۲۸ درصد در بخش خدمات است و اقتصاد تک محصولی در کشاورزی انار مشاهده می شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس پنج‌شنبه 18 جولای 2019 - 1:46 ب.ظ

شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

برگزاری آیین گرامیداشت روز درختکاری در پارک طبیعت انار

آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در پارک طبیعت در ورودی شهر انار روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. ...

یادداشت های خصوصی