شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

مانور مشترک زلزله بین استان های کرمان و یزد روز سه شنبه ۱۵ مرداد در دهستان بیاض شهرستان انار برگزار میگردد

به گزارش ” انارما ” مانور بین استانی زلزله در منطقه بیاض شهرستان انار بین استان یزد و کرمان با حضور دستگاه های امدادی هر دو استان برگزار می شود

فرماندار انار در جلسه ای با حضور مدیران کل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان کرمان ، استان یزد، اعضای ستاد مدیریت بحران یزد ، رفسنجان و شهربابک با اشاره به موقعیت استان کرمان و شهرستان انار که بر روی گسل زلزله واقع گردیده است، ایجاد هماهنگی بین استانی و شهرستان را در کاهش خسارات و هزینه های حوادث بسیار موثر دانست.

وی در ادامه گفت با هماهنگی های صورت گرفته ، مانور مشترک زلزله استان های کرمان و یزد صبح روز سه شنبه ۱۵ مرداد ماه در محل روستای بیاض صورت خواهد گرفت.

سعیدی مدیرکل بحران استان کرمان در این جلسه گفت : ۲۵ سامانه زلزله در استان کرمان شناسایی گردیده است که ۱۹ سامانه فعال است.

وی همچنین گفت در سال ۱۳۹۷ زمین لرزه با ریشتری بالای ۲٫۵ در استان کرمان رخ داده است که از این تعداد ۸ زمین لرزه بین ۴ تا ۵ ریشتر ثبت گردیده است.

وی با اشاره به برگزاری بالغ بر ۱۰۰۰ مانور زلزله در سطح استان افزود تاکنون مانور مشترک بین استانی نداشته ایم و این مانور با توجه به اینکه شهرستان انار از لحاظ موقعیت ، نقطه مناسبی بین استان یزد و کرمان است بعنوان مرکز مانور انتخاب گردیده است.

حرازی مدیرکل مدیریت بحران یزد نیز با اشاره به زلزله های اخیر در جهان و بویژه زلزله بم در سال ۸۲ ، گفت : بلایای طبیعی همچون بسیاری از رخداد های طبیعی دیگر امریست عادی و نباید به حساب خشم و عداوت طبیعت گذاشته شود و ما باید با موجهه با هر بحرانی ، ضمن کسب تجربیات ، آموزش های لازم جهت مواجهه با بحران های مشابه آینده داده شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی