جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

اولین جشنواره پسته به همراه مسابقات ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی و موسیقی محلی با حضور مسئولین در انار برگزار می شود

به گزارش ” انارما ” ؛ اولین جشنواره پسته اکبری انار ۳۱ مردادماه و یکم شهریور امسال در محل پارک شهید گمنام انار برگزار می‌شود.

علی زهرودی فرماندار انار عصر امروز ۱۳ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این جشنواره به عنوان شکرگزاری از مائده آسمانی است. ضمن اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی، محصولات و تولیدات شهرستان بخصوص پسته اکبری و زمینه ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در شهرستان است.

وی با بیان اینکه از طریق میراث فرهنگی استان پیگیر ثبت این جشنواره در تقویم میراث استان و کشور خواهیم بود، افزود: از برنامه های جانبی این جشنواره می توان به برپایی نمایشگاه جهت معرفی محصولات و تولیدات خانگی و صنایع دستی شهرستان، اجرای موسیقی زنده و محلی، برگزاری مسابقات ورزشی و بازی های بومی و محلی اشاره کرد.

فرماندار انار در خصوص زمان این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۲ شهریور ماه آغاز ماه محرم می باشد و در ادامه ماه صفر در پیش رو است عملا برنامه به دو ماه بعد که فصل برداشت پسته به پایان رسیده است موکول خواهد شد لذا زمان جشنواره اوایل شهریور انتخاب شد.

زهرودی خاطرنشان کرد: ما از خرداد ماه با پیگیری و جلساتی که با اتاق بازرگانی استان و مسئولین این اتاق داشته ایم، در خصوص صادرات این محصول بویژه قیمت آن مذاکراتی صورت گرفته است که در هفته آینده نیز پیرامون این موضوع در استان و با حضور تاجران و تولید کنندگان این محصول جلسه ای خواهیم داشت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی