پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

جشن بزرگداشت عید سعید غدیر در مسجد صاحب الزمان(عج) انار با حضور یکی از فعالان جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و شاگرد برجسته شیخ زکزاکی برگزار شد

به گزارش ” انارما ” ؛ به مناسبت جشن بزرگداشت عید سعید غدیر و هفته ولایت ، مراسم ویژه ای با حضور شیخ عبدالله احمد زنگو از کشور نیجریه به همت پایگاه شهید بهشتی شهرستان  در مسجد صاحب الزمان (عج) انار برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور مردم انار و  امام جمعه و جمعی از علما و مسئولین شهرستان انار برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد زنگو از فعالین جنبش نیجریه و از مرتبطین شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، شب گذشته در مراسم عید غدیر خم در مسجد صاحب الزمان (عج) انار  به تبیین جریانات و تحولات کشور نیجریه پرداخت و گفت: نیجریه بزرگترین کشور آفریقایی است که ۷۰ درصد آن را مسلمانان تشکیل می دهد، قابل توجه است قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران، تعداد شیعیان نیجریه بسیار اندک بود در حالی که امروزه بیش از ۲۰میلیون شیعه در این کشور وجود دارد که این به برکت تآثیرات انقلاب اسلام ایران و حضور شیخ زکزاکی است که خود از مریدان امام خمینی و تربیت یافته ایران است، ما در نیجریه بر اساس راه و فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای حرکت می کنیم.

حجت‌الاسلام شیخ عبدالله احمد زنگو دراین مراسم با تشریح روند شکل گیری و تداوم جنبش اسلامی شیعیان نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی گفت پیام این جنبش که باعث نگرانی شدید دشمنان اسلام شده است دعوت مردم به دین واقعی اسلام و درخواست برای پایبندی دولت به احکام اسلام است .

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) تاکید داشت: پیامبر با رفتار و  کردار و اخلاق نیکو مردم را به دین خداوند دعوت می کرد،بعد از انقلاب شما، مستکبران اعلام کردند که ایران را از دست داده اند، به همین خاطر عربستان برای از بین بردن دولت نیجریه بیش از هزار نفر را طی حادثه ای کشته و شهید کردند، در این توطئه ۳۴۷ نفر زن و مرد مسلمان را بدون کفن و بدون اقامه نماز میت یک جا دفن کردند.

شاگرد شیخ زکزاکی بیان کرد: هرکس در راه خدا برود و یا راه اولیاء خدا را بپیماید پیروز خواهد شد، شیخ زکزاکی از راه پیامبران و ائمه اطهار و راه امام حسین (ع)  و راه امام خمینی(ره)  تلاش کرد که مردم را مسلمان کند، توطئه از عربستان و آمریکا نشأت گرفت دولت عربستان برای از بین بردن نیجریه هزینه کرد.

شیخ عبدالله زنگو از ملت و دولت ایران خواست این کشور و رهبرش را پشتیبانی کنند چراکه معتقد است  دشمن نمی تواند میلیارد ها نفر را که به راه ائمه و اولیا خدا می روند از بین ببرند.

شیخ احمد در پایان با بیان اینکه باید انقلابتان را بشناسید و قدر بدانید ابراز داشت: ما از نیجریه این نعمت را قدر می دانیم چراکه انقلاب شما بزرگترین نعمت برای ما و ملت ایران است باید از آن درس گرفت و در راه رسیدن به انقلاب اسلامی باید با ستم مبارزه کرد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

غلام چهارشنبه 21 آگوست 2019 - 10:04 ب.ظ

احسنت به شیخ خیلی خوب سخنرانی کرد .خداییش به اطلاعاتمون و اخبار شیعیان دیگر کشورها اضافه شد.
خفه بشن اونایی که قدر این امنیت و کشور نمیدونن و دم به ساعت زر زیادی میزنن که ایران با این انقلاب به جایی نخواهد رسید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی