چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | Wednesday 17 April 2024

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان انار گفت: ۵ سازه بند سنگ و ملاتی به حجم ۳۶۳۵ مترمکعب در هفته دولت کلنگ زنی و تا پایان سال۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ” انارما ” ؛ مسعود حیدری پور رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان انار در نشست خبری روز گذشته چهارم شهریور ماه ضمن تبریک فرا رسیدن  هفته دولت وگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  ، گزارشی از عملکرد یکساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انار ارائه کرد .

حیدری پور با اعلام اینکه برای تکمیل پروژه پخش سیلاب رودخانه بیاض در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۹میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است بیان کرد : این پروژه شامل عملیات خاکی به میزان ۲۱۴۳۷ مترمکعب و به تعداد ۵ سازه بند سنگ و ملاتی به حجم ۳۶۳۵ مترمکعب خواهد بود که در کنار آن طرح توانمند سازی جوامع محلی و ترویج و نظارت دید شده است و در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد و تا پایان سال۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری پور افزود در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۴میلیارد ۹۸۷ میلیون ریال با عنایت ویژه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی برای طرحهای آبخیزداری شهرستان انار اختصاص یافت که با این اعتبار پروژه پخش سیلاب بیاض با هدف کاهش خطرات سیل در مناطق پایین دست حوزه در مسیر رودخانه بیاض و نیز کنترل رسوب و تغذیه سفره های اب زیرزمینی با حجم عملیاتی ۸۲۰۱۰ مترمکعب اجرا گردید و نیز عملیات بیو مکانیکی در ۲۰۰ هکتار انجام شد .

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان انار بیان کرد :۹۰ درصد از مساحت شهرستان انار را عرصه های منابع طبیعی تشکیل میدهند و بیشتر این عرصه ها مراتع مخروبه و فقیر محسوب می شوند و با توجه به شرایط اقلیمی عرصه ها تنوع ندارند .

وی یکی از معضلات شهرستان را بحث ریزگردها بیان کرد و افزود با توجه به وزش شدید بادی که از طرف تونل باد می وزد جاده مواصلاتی یزد – انار را دچار مشکل میسازد که این اداره در راستای کنترل ریزگردها پروژه تله های رسوب گیر را به طول ۵۰ کیلومتر انجام داده است و در آینده با نهالکاری بتوان باد را کنترل نمود تا از حرکت رسوبات به سمت جاده و خطرآفرینی آن جلوگیری نمود .

در پایان حیدری پور گفت :  با همت همکارانم و همیاری مردم خوب و شهید پرور شهرستان انار شاهد رونق بخش منابع طبیعی و کاهش اثرات سوء اقلیمی باشیم و در سال جاری با برنامه ریزیهای انجام شده در بخش مراتع شهرستان با مشارکت مردم ، بتوانیم قدمهای خیر و موثری در راستای اصلاح و احیاء مراتع برداریم .

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی