شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

انارکى محمدى نماینده مردم انار و رفسنجان پس از خطبه های نماز جمعه انار به ارائه گزارش عملکرد خود جهت اطلاع و پاسخگوی سوالات نمازگزاران نماز جمعه روز گذشته در انار بود

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته ۲۲ شهریور در جمع نمازگزاران شهر انار ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به گوشه ای عملکرد حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: توانمندسازی خانواده های کمیته امداد در دستور کار است و یکی از روش هایی که می توانند این افرادِ تحت پوشش، به درآمدزایی برسندایجاد نیروگاه های خورشیدی بر بام منازل آنها است که با ایجاد نیروگاه خوشیدی بر بام خانه های خود بین ۸۰۰  تا یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان ماهانه درآمد دارند.

نماینده مردم انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اداره برق تا ۲۰ سال خرید برق تولیدی این افراد را تضمین کرده است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان برای این کار اختصاص و جذب شد و امسال یک میلیارد تومان برای مددجویان این دو شهرستان اختصاص یافته که امیدواریم با کمترین هزینه برای مردم سرافرازی آنها را داشته باشیم.

وی در بحث کشاورزی هم بیان کرد: اساس کار ما کشاورزی و شاخص درآمد ما پسته است؛ سال گذشته به حدی محصول نداشتیم که در کل کشور بیمه محصولات کشاورزی تنها برای شهرستان انار آن هم برای هر هکتار در باغات پسته این شهرستان ۲ برابر محسوب و جذب و به خسارت دیدگان پرداخت شد.

انارکی محمدی تصریح کرد: سال گذشته امهال وام های کشاورزی را در مجلس به تصویب رساندیم؛ با تشکیل ستاد بحران مشخص شد ۲ هزار میلیارد تومان خسارت در حوزه رفسنجان و انار به کشاورزان پسته کار وارد شده که شروع و پایه گذاری خسارت در  رفسنجان و انار انجام و باعث شد به کل کشور که ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده بود وام های کشاورزی تسهیلات گیرندگان تا ۳ سال امهال شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش پرداخت تسهیلات برای تعمیر باغات پسته هم گفت: تاکنون در رفسنجان ۸۵۰ پرونده برای این کار تشکیل شد که بخشی از آنها پرداخت شده است و برای تعمیرات باغات کشاورزی پسته در سطک استان کرمان امسال ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

 

وی در مورد افزایش قیمت دلار و مشکل برگشت ارز به کشور هم تصریح کرد: دلار با التهاباتی که در بازار ایجاد شد و متأسفانه با بدعمل کردن دولت که نتوانست مدیریت کند دلار به ۲۰ هزار تومان رسید و در بازار همه چیز را به هم ریخت؛ ما باید هر سال تورم کمی را داشته باشیم تا یک دفعه دچار چنین بحران و مشکلی نشویم لذا چندین جلسه با رئیس بانک مرکزی داشتیم و قرار بود به رفسنجان و انار بیاید که هفته گذشته به استان کرمان سفر کرد و طی مذاکراتی که انجام شد نتیجه این شد که ارز حاصل از فروش محصول پسته را طوری به کشور وارد کنیم که در مقابل صادرات کالا واردات کالا را داشته باشیم همچنین قرار ش  برای خشکبار و پسته امتیازاتی به غیر از ارز داشته باشیم تا کمک به صادارت شود.

 

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: ما به کشت پسته تخصص داشتیم اگر بر اساس استاندارد، آب برداشت می کردیم آب هدر نمی رفت؛  ۲۴۰۰ میلیارد تومان پول امسال به منطقه ما ( رفسنجان و انار ) آمد بارها مس سرچشمه را پای کار آوردیم و طرح های مختلف برای ایجاد کارخانه ها و اشتغالزایی دادیم که قرار است طرح های بومی سازی پایین دستی مس در رفسنجان ایجاد شود؛ باید از موقعیت ها استفاده وکارخانه هایی را با سرمایه گذاری های ۲ تا ۳ میلیاردی ایجاد کرد و مس سرچشمه هم در این راستا تا ۲۰ سال تضمین خرید تولیدات را داده است.

وی تصریح کرد: قبلاً خریدهای مس از جمله شن و ماسه، قطعات مورد نیاز کارخانه، سیلیس و …  از شهرستان های مختلف خارج از استان تأمین می شد که با رایزنی ها این ملزومات از داخل شهرستان های رفسنجان و انار تهیه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حذف سود در بانکداری اسلامی هم گفت: با سود مرکب نمی توان کار و فعالیت کرد لذا در مجلس سود مرکب و سود ربوی را حذف کردیم، افرادی هستند وام هایی گرفتند اما سود آنها بیشتر از اصل وام ها است خب این چنین می شود که کارخانه ها از کار می افتد شاغلان بیکار می شوند؛ با این اتفاق کسانی( افراد حقیقی) که ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفتند و شرکت هایی که تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند بازپرداخت آنها را بر اساس سود ساده بتوانیم محاسبه کنیم تا کارخانه ها از بدهکاری و از تعطیلی در بیایند.

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس در حال اجرا است؛ افزود: این آب به شرکت های  گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد می رود و تعهد ما این است که آب برای شرب مردم را خریداری و  آب بخش صنعتی این مناطق را را هم تأمین می کنیم ضمن اینکه با اجرای این طرح ۶۰ میلیون مترمکعب آب اضافه خواهیم داشت؛ الان آب شیرین کن ها نصب شده و لوله گذاری در حال انجام است و امسال به سیرجان و سال آینده به رفسنجان می رسد.

 

انارکی محمدی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز و جاده سازی هم گفت: جاده نوق در حال دوبانده شدن است، ماشین آلات از شرکت های مختلف از جمله نفت در این طرح در حال فعالیت هستند همچنین در بخش ورزش هم ۹ زمین چمن مصنوعی  در انار در دستور کار و تعدادی هم در حال ساخت است؛ در مورد مسکن برای جوانان هم ۷۵۰ قطعه زمین برای واگذاری به جوانان انار اختصاص یافته است.

وی درباره افزایش سهم ارزش افزوده شهرداری انار گفت: سال گذشته ارزش افزوده را استانی کردیم چون کشاورزی مالیات نداشت و سهم ما از محل ارزش افزوده شهرداری برای این شهرستان ۴۰ میلیون تومان بود الان ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان از کل استان می گیریم.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از محل سفرهای استانی بیمارستان انار را در حال ساخت داریم؛ ۱۲٫۵ میلیارد تومان برای این کار گذاشتیم و امیدورایم انجام شود و شرمنده بیماران انار نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اردلان سه‌شنبه 17 سپتامبر 2019 - 10:26 ق.ظ

اقای انارکی محمدی بحث مهم تر هم بود که باید میکردید اون هم بحث اشتغال هست و شهرستان انار با جمعیت بالای ۴۰ هزار نفر هنوز یک کارخانه درست ندارد و جوانان از این شهر فراری هستند که حق هم دارند و وظیفه شما این است که سرمایه داران را به این شهر بکشانید سال سال انتخابات است و شما هم رای میخواهید و باید تمان تلاش خودتان رو بکنید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی