سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

شهردار انار گفت : عملیات خاکبرداری که صورت گرفته شد به هیچ وجه از آثار و دیواره های تاریخی ارگ نبوده است و تماما خاک های باطله ای بوده که در مرمت سال ۸۴ صورت گرفته بود

به گزارش ” انارما ” ؛  بافت تاریخی ارگ ساسانی شهر انار یکی از مهم‌ترین ویژگی تاریخی شهرستان انار است که نشان از قدمت تمدن در این شهر را دارد.

شهرداری انار ، بر اساس برگزاری جشن بزرگ پسته اکبری، عملیات ساماندهی و بلوک گذاری قسمتی از ارگ را از محل اعتبارات عمرانی شهرداری شروع به بازسازی کرد که با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبرو شد.

اما عملیات خاک برداری و بلوک گذاری در قسمتی که به تازگی شروع شده بود، به حدی پیش رفت که اداره میراث فرهنگی انار آن را متوقف کرد.

کارشناس میراث فرهنگی انار در این باره به خبرنگار انارما گفت: متاسفانه عملیات خاکبرداری بدون هماهنگی با کارشناسان مرمت ما در استان  انجام شده بود که با درخواست از شهردار محترم انار عملیات بازسازی و بلوک گذاری را متوقف کردیم تا با کارشناسان و باستان شناسان در اداره کل میراث فرهنگی جلسه ای مشترک جهت مرمت ارگ صورت گیرد.

علی رحیمی شهردار انار نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: شهرداری انار در بدو شروع عملیات هماهنگی با میراث فرهنگی انار نداشته اما علی رغم تصاویری که در فضای مجازی به طور کذب منتشر شده بود در حین انجام این کار سعی شد هیچ ضربه ای به دیواره های ارگ تاریخی انار وارد نشود و عملیات خاکبرداری که صورت گرفته شد به هیچ وجه از آثار و دیواره های تاریخی ارگ نبوده است و تماما خاک های باطله ای بوده که در مرمت سال ۸۴ صورت گرفته بود و حتی خشت هایی که برداشت شد همگی از نوع خشت های فشاری و اضافه زمان مرمت بوده که در زیر خاک مدفون شده بود.

وی همچنین در خصوص اغاز عملیات بازسازی در اطراف ارگ بیان کرد :با نظر کارشناسان میراث فرهنگی مقرر شد طرحی مشترک از سوی شهرداری و میراث فرهنگی استان جهت بهسازی در اطراف ارگ انار انجام شود .

گزارش : علیرضا زمانی

 

دیدگاه کاربران

ناشناس دوشنبه 28 اکتبر 2019 - 1:49 ب.ظ

جناب شهردار اگر مسئولیت کارتون رو نمی پذیرید و از مردم عذرخواهی نمی کنید لااقل به شعور مردمی که براشون میراث شهرشون مهم هست هم توهین نکنید …خاکهای باطله؟ شما اومدین نیمتری و کمتر از نیم متری دیوار خصوصن برج خاکبرداری کردید بعد میگید خاک باطله؟ تصاویر پخش شده رو کذب میخونید کذب یعنی چی مگه حرفی زده شده که دروغ باشه عکس هست تصویر هست که گویای همه چی هست ….جدای از این شما دقیقن حریم ارگ رو مورد تعرض قرار دادین که بعید میدونم اصلن چیزی بنام حریم بدونید چیه و یا قبول داشته باشین.

ناشناس دوشنبه 28 اکتبر 2019 - 1:53 ب.ظ

شما که عکس گرفتین از خودتون کنار ارگ و تعریفتون از این تخریب خاکهای باطله هست تشریف می بردید کنار برجی که تقریبن زیرش خالی کردین اونجا عکس می گرفتین …شاید خودتونم کارتون رو می دیدین و تصاویر منتشر،شده ی دوستداران میراث رو کذب نمی دونستین

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی