جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان انارگفت طی ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب توسط مراجعه کنندگان از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به امانت گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش ” انارما ” ؛ رضا صادقیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انار گفت: در حال حاضر پنج باب کتابخانه عمومی با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرستان انار فعالیت دارد که چهار کتابخانه تحت پوشش این نهاد و یک کتابخانه متعلق به آستان قدس رضوی است.

وی بیان کرد: ۱۰۴ هزار جلد کتاب در ۱۰ ردیف موضوعی، بیش از ۶۰ عنوان نشریه، ۲۰۰ عنوان نرم‌افزاری نیز در کتابخانه های عمومی شهرستان انار موجود است که به ازای هر نفر در این شهرستان سه جلد کتاب وجود دارد و هدف گذاری برای افق ۱۴۰۴ چهار جلد است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انار اظهار داشت: پنج هزار نفر در شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند و در ۶ ماه ابتدایی امسال ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های انار اهدا شده است.

وی  تصریح کرد: کتابخانه های عمومی شهرستان انار مجهز به سیستم اتوماسیون اداری، اینترنت بی سیم رایگان برای اعضا و همچنین سیستم یکپارچه عضویت سراسری هستند، بطوریکه فرد با عضویت در یکی از کتابخانه های شهرستان  از تمام خدمات کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور می تواند استفاده کند.

صادقیان تاکید کرد: برنامه های تبلیغی ترویجی و فرهنگی متعددی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان به منظور افزایش شاخص های سه گانه و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در طول سال و به ویژه در ایام هفته کتاب برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهرستان انار افزود: افتتاح نمایشگاه کتاب با بیش از سه هزار عنوان کتاب،  برپایی ایستگاه اهدا و نذر کتاب با هدف ترویج فرهنگ اهدای کتاب و جلب مشارکت خیرین در تأمین منابع کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتابخوانی و گرامیداشت هفته کتاب در مساجد مدارس و پایگاه های بسیج سراسر شهرستان از جمله برنامه های این هفته است.

رئیس اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان انار بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته کتاب، دوچرخه‌سواران از محل کتابخانه عمومی امام صادق(ع)  گلشن تا محل نمایشگاه کتاب امین شهر با شعار روح سالم در بدن سالم و کتاب غذای روح بشر رکاب می زنند.

وی گفت: در ایام هفته کتاب جمهوری اسلامی،  برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مکتوب و تصویری و رسانه‌ای نیز برگزار می شود و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان  عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان شوند.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی