جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان نسبت به خطر حمله تمساح های سرگردان در مناطق سیل زده هشدار داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان  : اما متاسفانه به دلیل بارندگی های شدید که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم بسیاری از سدها و رودخانه های منطقه در جنوب استان طغیان کرد که این امر طبیعتاً موجب می شود تا تمساح هایی که در پشت سدها نگهداری می شدند و یا اینکه در رودخانه بودند به سمت منازل مسکونی شناور شوند.

پورمردان  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان تاکید کرد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده تعداد ۳۰۰ تمساح در منطقه وجود دارد که بر اثر سیلاب های تند منطقه پس از اصابت به موانع مختلف در مسیر، عصبانی و خشمگین شده اند که همین امر احتمال حمله گاندو به انسان را افزایش می دهد.

پورمردان هشدار داد؛ بومیان به خصوص در مناطق سیل زده تا اطلاع ثانوی از نزدیک شدن به گوال های آبگیری شده و محل هایی که به هر نحوی آب در آنها جمع شده خودداری کنند چرا که امکان دارد یکی از این ۳۰۰ تمساح خشمگین و عصبانی با نزدیک شدن انسان ها احساس خطر کرده و به آنها حمله کند.

وی تاکید کرد: پرسنل این اداره کل و محیط بانان به طور کامل در آماده باش هستند تا در صورت مشاهده تمساح های سرگردان نسبت به زنده گیری آنها اقدام کنند و از مردم نیز تقاضا می شود تا به محض رویت گاندو، محل حضور آنها را به ادارات محیط زیست گزارش دهند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی