سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

سازمان بهداشت جهانی گفت: ساز و کارهای مستقل این نهاد ادعاها مبنی بر پنهان‌کاری ایران در مسئله آمار قربانیان ویروس «کرونا» را تأیید نمی‌کند

به گزارش انارما ؛ «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ادعای «پنهان‌کاری» ایران در ارتباط با آمار قربانیان ویروس کرونا جدید (کووید-۱۹) را رد کرد.

آدانوم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، در پاسخ به سؤال مجری در مورد ادعای مخفی کردن آمار واقعی ابتلا به کرونا در ایران، گفت: «من بدون داشتن دلیل یا مدرک، به هیچ کشوری اتهام نمی‌زنم.»

وی افزود: «بله، گزارش‌هایی در رسانه‌ها وجود دارد، درست است، اما می‌دانید که سازمان بهداشت جهانی یک سازمان فنی است و ما باید صرفا مستندات را گزارش کنیم، ما نمی‌توانیم صرفا آن چیزی را بگوییم که یک روزنامه‌نگار می‌گوید.»

او با بیان اینکه برخی می‌گویند باید گزارش‌های رسانه‌ای را صرفا به دلیل سابقه خوب یک روزنامه‌نگار در موضوعات دیگر، پذیرفت، گفت در این مورد به همکارانش گفته است: «اگر قرار باشد ما از یک گزارش روزنامه‌ای پیروی کنیم، چه آن گزارش خوب انجام شده باشد یا نه، در آن صورت نقطه پایان آن کجا خواهد بود؟ این بدان معنی است که ما گزارش یک روزنامه‌نگار را تکرار می‌کنیم.»

آدانوم ادامه داد: «به همین خاطر است که ما ساز و کارهای خود را داریم و ما در ساز و کارهای خود چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم. اما اگر چنین چیزی را ببینیم، قطعا باید آن را حل کرده و برطرف کنیم.»

در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها جمهوری اسلامی ایران را به پنهان‌کاری در خصوص آمار مبتلایان به کرونا متهم کرده بودند. این در حالی است که وزارت بهداشت به صورت روزانه با برگزاری نشست خبری، آمار مبتلایان، فوت‌شده‌ها و بهبودیافته‌ها را اعلام می‌کند. بر اساس آماری که تا امروز اعلام شده، در ایران مجموعا ۱۵۰۱ مورد ابتلای قطعی به کرونا ثبت شده که از این میان ۶۶ نفر جان خود را از دست داده و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

شیوع کرونا که از چین آغاز شد، اکنون بیش از ۷۰ کشور جهان را درگیر کرده و به مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر منجر شده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی