پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان به ۱۰ نفر رسید، خوشبختانه تاکنون مورد فوتی بر اثر این بیماری در استان گزارش نشده است.

به گزارش ” انارما ” ؛ بعد از ظهر امروز نشست روزانه سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با خبرنگاران در فضای باز استانداری کرمان برگزار شد.

مهدی شفیعی در این نشست اظهار کرد: از ابتدای این هفته امکان آزمایش نمونه‌های بیماران در کرمان ایجاد شده است، از این رو می‌توانیم حجم بیشتری از نمونه ها را آزمایش کنیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی آزمایشات در استان انجام می‌شود، گفت: متاسفانه چهار مورد جدید به تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان افزوده شده است.

وی افزود: یک مورد مربوط به رفسنجان، یک مورد در زرند و دو مورد مربوط به شهر کرمان هستند، تمامی این افراد مرد هستند و در رده سنی ۲۳ تا ۴۳ سال قرار دارند.

شفیعی با اشاره به جزئیات ابتلای این افراد به ویروس کرونا مطرح کرد: یکی از این افراد، فردی است که مسافر بوده و از استان‌های با شیوع بالا به کرمان آمده و در کرمان بستری است.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: یکی از این افراد بیمار به همراه خانواده خود برای شرکت در مجلس عروسی به شهر دیگری سفر کرده و بعد از بازگشت دچار سرماخوردگی شده، از آنجایی که بیماری زمینه ای داشته به کرونا مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه شش نفر از این بیماران در ارتباط با استان‌هایی بودند که شیوع بیماری در آنها زیاد بوده است، ابراز کرد: ویروس کورنا در حال گردش در کشور است و به تازگی در استان کرمان به گردش در آمده از این رو مراقبت و پیشگیری در مقابله با این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

شفیعی ادامه داد: ارتباط اجتماعی کمتر باعث گردش کمتر ویروس در سطح جامعه می‌شود، ظرف چند روز آینده کمپین بزرگی رقم خواهد خورد تا با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها علائم بیماری در خانواده‌ها شناسایی شود این اقدام در راستای بیماریابی کرونا انجام می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره با اینکه ورود و خروج از شهرها توسط عوامل انتظامی کنترل می‌شود و از خروج اضطراری جلوگیری خواهد شد گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور و استان مطرح است تا از تشکیل هر گونه اجتماعی برای پیشگیری از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: بیمارانی که علائم تنفسی شدید دارند در بیمارستان بستری و آزمایشات بر روی آن ها انجام می‌شود، در حال حاضر ۱۰ مورد قطعی مبتلا به کرونا و حدود ۹۰ مورد مشکوک در استان داریم که از آن ها آزمایش گرفته شده است.

شفیعی یادآور شد: از ابتدای اسفند حدود ۴۸۰ مورد بیماری تنفسی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان بستری شدند که حدود ۹۰ مورد از آن ها مشکوک به کرونا بودند، تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان نداشته‌ایم.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز کرد: پیش از آنکه منتظر جواب آزمایش فرد مشکوک به کرونا باشیم، اطلاعات سایر افراد خانواده بیمار نیز جمع‌آوری و سایر افراد خانواده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند، کیت های مربوط به آزمایش این ویروس به اندازه کافی در استان وجود دارد و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های نحوه گندزدایی به سازمان‌ها و نهادها ابلاغ شده است و خودشان باید نسبت به گندزدایی اقدام کنند، از ابتدای این هفته با همکاری بسیج جامعه پزشکی جلسات آموزشی متعددی برگزار شد، این افراد به‌ صورت خودجوش به بررسی ادارات پرداخته، نقاط پرخطر را شناسایی و نحوه گندزدایی را نیز آموزش می‌دهند.

منبع : راه آرمان

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی