شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

فرماندار انار گفت : خانواده هایی که بستگان شان به انار آمده اند بایستی تا ۱۴ روز در خانه ای جداگانه تحت نظر بوده و هرگز از منزل خارج نشوند.

به گزارش ” انارما ” ؛ صبح امروز نشست فرماندار با خبرنگاران و اصحاب رسانه پیرامون اقدامات و برنامه های ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان انار مطرح شد.

فرماندار انار گفت: با ایجاد پست قرنطینه در ورودی شهر در کیلومتر ۳۰ جاده انار به استان یزد تمامی خودرو ها کنترل وچنانچه مسافری مخفیانه وارد شهر شود ، ۱۴ روز قرنطینه می شود.

زهرودی  ازتوقیف وقرنطینه خودروهایی که پلاک آنها از شهرهای آلوده باشد خبر داد و افزود :همچنین همه ورودیهای شهر انار بسته شده وفقط یک ورودی باز وافراد خودروهای عبوری به سمت استان بندرعباس وکرمان … معاینه بهداشتی از لحاظ کرونا می شوند .

در این جلسه علی زهرودی فرماندار انار ضمن ابراز گلایه از برخی از شهروندان جهت کاهش تردد در سطح شهر و همچنین برخی صنوف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی ، خواستار همکاری تمامی شهروندان جهت عبور از این ویروس و بازگشت به شرایط عادی شد.

وی تاکید کرد در حال حاضر رسالت خبرنگاران ضمن اطلاع رسانی و آموزش مسائل بهداشتی ، آگاه نمودن شهروندان به وجود تهدیدی ست که متوجه مردم است.

وی با عنوان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از کرونا در شهرستان مشاهده نگردیده از تمامی شهروندان خواست تا ایاب و ذهاب خود را به استان های همجوار که کانون شیوع این ویروس میباشد کم کنند.

در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه علی زهرودی عنوان کرد:

جلسات ستاد استان بصورت دو روز یکبار و شهرستان روزی یکبار برگزار میگردد. ضمن طرح مسائل مرتبط با کرونا ، اعضای ستاد موظف به پیگیری و ارائه گزارش میباشند.

استقرار و راه اندازی ایستگاه کنترل در ورودی استان در منطقه شمش از مصوبات استانی بود که خوشبختانه با همکاری ادارات کل استانی اقدامات خوبی در زمینه کنترل ترددها صورت گرفته است.

خانواده هایی که بستگان ایشان در استان های همجوار میباشند تا اطلاع ثانوی از دید و بازدید به شهرستان انار خودداری نمایند.

خانواده هایی که بستگان ایشان به انار آمده اند بایستی تا ۱۴ روز در خانه ای جداگانه تحت نظر بوده و هرگز از منزل خارج نشوند.

۳۰ تن پرتقال و ۱۵ تن سیب ویژه ایام عید از فردا در سطح شهرستان با قیمت تنظیم بازار توزیع خواهد گردید.

اقلام ضروری دیگر چون برنج ، روغن ، شکر و سایر مایحتاج نیز در دست پیگیری جهت دریافت و توزیع در سطح شهرستان میباشد.

شهروندان جهت اطمینان خاطر از سلامت بهداشتی میوه های و سبزیجات و سایر اقلام خریداری از واحدهای مختلف صنفی ، حدالمقدور در منزل نسبت به ضد عفونی نمودن آنها اقدام نمایند.

پست قرنطینه ورودی استان بصورت منظم توسط کشیک ادارات سرکشی میشود و گزارش آن به استان ارسال میگردد.

ورود افراد مسافر به شهر توسط ایستگاه سلامت شهر انار کنترل و از ورود افراد غیر محلی و مشکوک به ویروس کرونا خودداری میگردد.

۳ واحد تولیدی در انار آمادگی تولید ماسک را دارند که در صورت دریافت پارچه مخصوص تولید آنرا شروع خواهند نمود. ولی فعلا ماسک موجود تنها پاسخگوی مراکز درمانی خواهد بود.

پیگیر تامین ۵۰۰۰ لیتر اتانل از طریق اصفهان بمنظور تامین مواد ضدعفونی در شهرستان هستیم.

در خصوص وضعیت تولید ماسک و مواد ضدعفونی در حال حاضر در سطح شهر از طریق مرکز بهداشت و اتاق اصناف نظارت و پیگیری خواهد شد.

جلسات منظمی در خصوص تنظیم بازار و رعایت موارد بهداشتی نانوایی ها انجام گرفته است و در اینخصوص دو مورد پلمپ صورت گرفته است.

طرح غربالگری کرونا توسط شبکه بهداشت و بسیج در دست اقدام میباشد.

۱۸ مورد پرونده طی هفته گذشته توسط بازرسان در حوزه اصناف به تعزیرات حکومتی رفسنجان ارسال گردیده است.

فروشگاههای بزرگ جهت سلامتی خود و مشتریان موظف به رعایت موارد بهداشتی میباشند که در صورت مشاهده عدم رعایت با ایشان برخورد قانونی و حتی پلمپ صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی