شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

به گزارش انارما ؛ کامران شفائی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: در اجرای عملیات واکسیناسیون تب برفکی جمعیت گوسفند و بز شهرستان انار، بیش از ۲۱۰۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند. وی گفت: اجرای این عملیات توسط بخش دولتی و کاملا رایگان صورت گرفت. بیماری تب برفکی که در بین […]

به گزارش انارما ؛ کامران شفائی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: در اجرای عملیات واکسیناسیون تب برفکی جمعیت گوسفند و بز شهرستان انار، بیش از ۲۱۰۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی گفت: اجرای این عملیات توسط بخش دولتی و کاملا رایگان صورت گرفت. بیماری تب برفکی که در بین دامداران به بیماری طبقه معروف است یکی از بیماریهای ویروسی و مهم دامها می باشد که می تواند گاو، گوسفند، بز و گاو میش را مبتلا سازد. این بیماری را حتی به عنوان طاعون صنعت دامداری نام می برند که باعث خسارت و تلفات شدید در دامها می گردد. از مهمترین نشانه های بیماری تب برفکی در دام مبتلا وجود تاول در دهان و یا بین سم ها و یا روی پستان، کم اشتهائی، افسردگی، تب، بی حالی و کاهش تولید شیر می باشد.

وی افزود: واکسیناسیون بر اساس برنامه های اعلام شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همراه با انجام برنامه های مدیریتی صحیح توسط دامدار، در کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی موثر است.

دکتر کامران شفائی در پایان خواستار همکاری دامداران محترم شهرستان با اکیپ های عملیاتی این اداره، رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای و خودداری از ورود دام قاچاق و مشکوک به بیماری به واحد دامداری خود شد/.

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس چهارشنبه 22 آوریل 2020 - 8:59 ق.ظ

پس چرا در روستاها خبری نیست

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی