سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

رییس دادگستری انار خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی جرم در سطح شهرستان مربوط به سرقت‌های خرد است و ریشه این موضوع  بیکاری و اعتیاد است.

به گزارش ” انارما ” ؛ جواد طالبیان ریاست دادگستری انار روز گذشته پنجم تیرماه در اولین نشست با اصحابه رسانه که به مناسبت هفته ی قوه قضاییه در دفتر دادگستری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید پرونده های قضایی در اسرع وقت رسیدگی شوند البته یک سری از پرونده ها که نیاز به کار کارشناسی دارند زمان بر هستند اما سایر پرونده ها باید در اسرع وقت رسیدگی و نتایج آن ها اعلام شوند.

طالبیان ریاست دادگستری انار در خصوص حذف دادستان از دادگستری شهرستان گفت: سیاست دستگاه قضا این بوده که شهرستان هایی که تعداد پرونده‌ها کم وهمچنین فاقد پرونده‌های خشن باشند دادستان آن شهرستان حذف شود که شهرستان انار هم یکی از آن شهر‌ها بود.

در ریاست دادگستری انار گفت: در شهرستان انار حدود ۹ شورای حل اختلاف داریم که بازوی توانمندی برای دادگستری این شهرستان است که بیشتر پرونده‌ها در این شورا‌ها حل وفصل می‌شود که اگر این شورا‌ها نبودند شاید پرونده‌ها ماه‌ها طول می‌کشید که حل شود و تصمیم حجت الاسلام رییسی نیز تقویت شورای حل اختلاف بوده است.

طالبیان خاطر نشان کرد و ظایف قوه قضایه و دیگر ارگان های مربوطه در برخی از جرایم فقط و فقط وظیفه قوه قضاییه نیست که رسیدگی صورت بگیرد بلکه قبل و بعد از جرم نیز عواملی همچون خانواده مراکز فرهنگی روحانیت می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

این مقام مسئول افزود متاسفانه اطلاعات قضایی و علم اگاهی مردم از قوانین کم است بسیاری مراجعه می‌کنند و می‌گویند قراردادی نوشتند و مشکلی پیش آمده است. به آن‌ها می‌گوییم اگر قبل تنظیم قرارداد به وکیل مراجعه کرده بودید، این مشکل پیش نمی‌آمد در نتیجه بیشترین پرونده قضایی شهرستان مربوط به مطالبات می باشد که مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس دادگستری انار خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی جرم در سطح شهرستان مربوط به سرقت‌های خرد است و ریشه این موضوع  بیکاری و اعتیاد است.

طالبیان در این نشست خبری تاکید کرد رویکرد قوه قضائیه در زمان انتصاب حجت الاسلام رئیسی در بحث جرایم برخورد قاطع با مفاسد می باشد و به همین دلیل فساد در دستگاه قضا نسبت به دیگر ارگان ها کمتر است و به صورت مداوم بازرسی های علنی و غیر علنی از طرف ریاست قوه قضاییه صورت میگیرد.

طالبیان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده در دادگستری انار افزود: این مراکز با هدف ایجاد شرایط مناسب و ارجاع پرونده های دعاوی خانواده به مرکز مشاوره، میتواند راهگشای برخی مشکلات خانوادگی در شهرستان باشد که در صددیم حداقل در هفته دو روز مشاور خانواده را داشته باشیم.

گزارش و عکس : علیرضا زمانی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی