جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

جمالی زاده گفت: بازدید تیم بازرسی ویژه کووید ۱۹ بطور سرزده از مکان های مختلف و برخورد قانونی با دستگاه و صنف متخلف در دستور کار قرار گرفته و دانشگاه علوم پزشکی بر مطب‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها نظارت جدی دارد.

به گزارش انارما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران آخرین آمار و موارد مثبت کرونا تا صبح روز گذشته ۲۴ تیرماه در حوزه علوم پزشکی رفسنجان را ۹۱۲ مورد اعلام کرد که ۸۲۸ مورد مربوط به رفسنجان و ۸۴ مورد مربوط به شهرستان انار است.

وی در ادامه افزود:  ۴۹ درصد مبتلایان خانم و ۵۱ درصد آقا هستند و همچنین ۴۳ نفر از کادر بهداشت و درمان و سایر پرسنل در این مدت به کرونا مبتلا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان میانگین سنی مبتلایان به کرونا را ۴۲ سال اعلام کرد و گفت: از میان تست‌های مثبت ۶۸۳ نفر ایرانی و ۲۲۹ نفر اتباع افغانی بودند.

وی بیان کرد: تا صبح روز ۲۴ تیرماه موارد بستری ۲۶ مورد بود که ۵ نفر با حال وخیم در آی سی یو هستند و تا کنون ۲۲ نفر با میانگین سنی ۷۱ سال بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

جمالی زاده تجمعات و دورهمی های خانوادگی را از عوامل مهم انتشار ویروس کرونا دانست و گفت: عمده موارد مثبت کرونا بعلت شرکت در مراسم‌ها و یا انتقال در محل کار صورت گرفته، که نشان می‌دهد ارتباط و مهمانی‌های خانوادگی از عوامل مهمی است که باید جدی گرفته شود تا زنجیره انتقال این ویروس کاهش یابد.
وی استفاده از ماسک را بسیار جدی و الزامی دانست و گفت: نگرانی ما بیشتر مربوط به بچه هاست که ناقل بیماری و بدون علائم هستند و با رفت و آمد در دروهمی های خانوادگی باعث ابتلای سالمندان و افراد پرخطر می شوند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی