پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مردم منطقه لطف آباد که به شدت از انحلال مدرسه خود گلایه مند بودند خواستار پیگیری برای رفع مشکل به وجود آمده شدند

به گزارش خبرنگار ” انارما ” تعدادی از مردم منطقه لطف آباد شهرستان انار خواستار بررسی موضوع انحلال مدارس این منطقه و همچنین انتقاد از انتقال حوزه امتحانی دانش آموزان این منطقه به شهر انار شدند.

در حالی که اکثر مردم منطقه لطف آباد و روستا های اطراف آن به کشاورزی و دامپروری مشغول و به لحاظ معیشتی با مشکلات اقتصادی درگیر هستند  به شدت از انحلال مدرسه خود گلایه مند بودند و خواستار پیگیری برای رفع مشکل به وجود آمده شدند.

یکی از مخاطبان پایگاه خبری انارما در پیامی عنوان کرد و گفت: قریب به ۲ سال پیش مدرسه شهید سلطان مرادی را به بهانه غیر استحکام بودن تعطیل کردند در صورتی که خیلی از مدارس در شهرستان انار موقعیتشان بدتر از این مدرسه بود ولی در حال فعالیت و ادامه کار هستند.

وی گفت : دبیرستان امام جعفر صادق گیتی آباد بالای ۴۰ سال قدمت و دارای مجوز به بهانه اینکه خارج از محدوده مسکونی می باشد و دزدی در آن صورت گرفته می‌خواهند آن را انتقال دهند به روستای شاهم آباد و احتمالا بعد از یک سال نیز مجوز این مدرسه را هم باطل کنند پس اگر اینطور است تمام دانشگاه ها خارج از محدوده مسکونی می باشند باید همه را تعطیل کنن

این مخاطب در ادامه گلایه خود گفت : مدرسه مگر خانه سازمانی ندارد مگر مستخدم ندارد که ماهیانه دارند حقوق دریافت می کنند به جای اینکه دنبال یه راهکار اساسی باشند راه آسان و کم هزینه را انتخاب می کنند همچنین برای دانش آموزان دختر این چند روستا مجوز ثبت‌نام‌کلاس تجربی را صادر نکردند و مقید کردند این دختران اگر خواستند در این رشته تحصیلی ادامه تحصیل دهند باید به شهرستان انار مراجعه نمایند واقعا حق است در این شرایط سخت و حاکمیت این ویروس که اکثر این دانش آموزان از خانواده بی بضاعت هستند بخواهند در این رشته تحصیل کنند یا باید از عهده این مخارج برآیند یا اینکه ترک تحصیل کنند.

همچنین امتحانات نهایی دانش آموزان به خاطر اینکه آموزش و پرورش نمی تواند از عهده مخارج آن برآید دانش‌آموزان این منطقه باید به شهرستان انار مراجعه نمایند و در اقدامی دیگر چرا یک مدرسه دخترانه به علت نپرداختن قبض آب ، مسئولین مربوطه می خواهد آب آن مدرسه را قطع نماید واقعا اگر آموزش و پرورش بودجه ندارد به مدارس این منطقه هزینه کند کتباً اعلام نماید تا ما از بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی فرمان امام یا کمیته امداد امام خمینی کمک بگیریم این مدارس را اداره کنیم .

واقعاً این عزیزان بیایند گزارش بدهند که در این مدت چه کارهایی برای این مدارس این منطقه انجام دادند اگر ساخت و ساز انجام شده توسط خیرین صورت گرفته مدرسه شهید نقدی با قدمت بالای ۲۰ سال هنوز فاقد حصار می باشد دانش آموزان زمان زنگ تفریح در خیابان و یا اطراف باغ های پسته پرسه می زنند.

لازم بذکر است وجود ظرفیت فضای آموزشی در روستای محل زندگی دانش آموزان و نزدیکی آنها برای تردد به مدرسه خود نکته قابل تاملی است که نباید از چشم مسئولان دور بماند؛ به طوریکه بسیاری از والدین معتقدند که وقتی امکان تحصیل دانش آموزان در محل زندگی آنها وجود دارد دلیلی برای انتقال تعداد زیادی از دانش آموزان به روستای دیگر با پذیرفتن هزینه ها و مخاطرات جابجایی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

امین شهری سه‌شنبه 25 آگوست 2020 - 11:08 ق.ظ

سلام از این اتفاقات زیاد میفته ،قراره کلیه مدارس به انار انتقال پیدا کنه خیلی ناراحت نباشید برا رئیسا خیلی مهم نیست وجایی شون هم درد نمیکنه ،صدات هم به جایی نمی رسه . بفکر آمار جمعیت باشید.

م سه‌شنبه 25 آگوست 2020 - 1:54 ب.ظ

به اقای ناجی بگین دیگه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی