جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث زیرساخت های شهرستان انار گفت: انار، حکم شهرستان دارد اما امکانات شهرستان را در اختیارش نگذاشتند. از نظر اعتبار و بودجه، نیرو و ادارات هیچ تشابهی به یک شهرستان ندارد

به گزارش ” انارما ” ؛ نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در سفر یک روزه به شهرستان انار با بیان اینکه بسیاری از ادارات در انار وجود ندارند یا اداره هست اما امکانات، نیرو و چارت سازمانی ندارد، افزود: این موضوع موجب شده مردم سردردگم شوند و نمی دانند کجا مراجعه کنند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: منابع انسانی سازمان ها در انار تأمین نشده که بحث جدی‌ست، فرماندار انار تلاش کند زیرساخت های انار فراهم شود و ادارات تکمیل شوند که مردم و مسئولان از سردرگمی نجات پیدا کنند.

بحران آب رفسنجان و انار جدی گرفته شود/آب که نباشد سرمایه گذار نمی آید
وی عنوان داشت: مسئله دیگر اینکه بحران آب هم در رفسنجان و هم انار جدی است، مردم با مشکلاتی مواجه‌اند از طرفی ادغام آب شهری و روستایی ناگهانی انجام شد که کار را مختل کرده اما دلیل نمی شود برای آب کاری نکنیم، وقتی آب نباشد سرمایه گذار برای سرمایه گذاری نمی آید. چندین درخواست راجع به ایجاد کارگاه ها و کارخانه های متعدد آمده اما وقتی آب نباشد که در شهرک صنعتی برای سرمایه گذاری بروند و حتی منطقه ویژه انار هنوز آب نداشته باشد، سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری ندارد، بنابراین باید مسئله آب را حل کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی که سرمایه گذاری انجام نشود معضل بیکاری می ماند، تصریح کرد: تابستان که تمام شد و بحران آب را پشت سر می گذاریم مسئولان در زمستان نگویند مردم الان نسبت به آب مطالبه ای ندارند،از این فرصت باید استفاده شود تا تابستان بعدی با بحران مواجه نشویم، باید نقطه یابی شود، لوله های فرسوده تعویض شود از ظرفیت درونی شهر استفاده و بودجه ها را به سمت حل مسئله آب هدایت کنید. تابستان امسال مردم خیلی شکنجه شدند که ما روی روبه‌رو شدن با آنها را نداشتیم.

زیرساخت های مخابراتی انار مطلوب نیست/چارت سازمانی ورزش و جوانان تشکیل شود
حجت الاسلام جلالی در ادامه بیان داشت: وضعیت مخابرات در شهرستان انار ضعیف بوده و علی‌رغم کارهای خوبی که صورت گرفته اما وضعیت مطلوب نیست خیلی جاها حتی در شهر هم مردم از آنتن دهی تلفن همراه محروم هستند؛ روستاها که بماند!
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر وابستگی مردم به اینترنت به دلیل بیماری کرونا بیشتر شده است، تصریح کرد: زمانی که اینترت قطع می شود درس معلم و دانش‌آموز هم به مشکل بر می خورد حتی با توجه به اینکه خرید مردم هم اینترنتی شده در این زمینه هم مشکلاتی خواهیم داشت.
وی بیان داشت: برای زیرساخت‌های مخابراتی باید فکری کرد، جای تعجب دارد تا الان نتوانستیم مسائل تلفن ثابت را حل کنیم که اگر کسی تلفن خواست ظرف ۲۴ ساعت بتوانیم در اختیارش بگذاریم، البته قبول داریم امکانات کم است اما باید مطالبه گری کنید در کرمان، در تهران، چون مسئله مخابرات مطلوب نیست.
حجت الاسلام جلالی در ادامه به بحث ورزش در شهرستان انار پرداخت و افزود: ورزش در انار بی صاحب است، وقتی ورزش صاحب نداشته باشد طبیعی‌ست بدنه ورزشی شکل نمی گیرد یا ضعیف است، سالن ها و میادین وجود ندارد حمایت ورزشی نیست؛ زمانی که تیم هایی مانند مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و سایر تیم های موفق حامی دارند، بالا می روند متأسفانه شهرستان انار به دلیل اینکه از داشتن معدن و کارخانه ای قوی محروم است، حامی ورزشی ندارد که امیدوارم کارخانه‌هایی که در آینده در این شهرستان راه اندازی می شوند، حامی شوند که بتوانیم ورزش انار را احیا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اولین مسئله این است که متولی ورزش در انار شکل بگیرد و اداره ورزش و جوانان چارت سازمانی اش مشخص شود.ظرفیت خیلی خوبی در انار وجود دارد؛ ورزش های رزمی، باشگاه های بدنسازی و.. .اما متأسفانه چراغ ورزش در انار خاموش است و خیلی جای نگرانی دارد وقتی سالن و میدان نباشد، حامی نباشد و مربی نباشد جوان به سمت تفریحات ناسالم روی می آورد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه مسئله ورزش انار باید جدی گرفته شود همچین نسبت به اینکه مرزهای این شهرستان در گذشته به دلیل سوءاستفاده هایی آبی مورد تجاوز قرار گرفته و اکنون چند کیلومتر از این شهرستان در استان همجوار قرار گرفته اظهار کرد: اگرچه برگشت این موضوع کار سختی است اما باید تلاش خود را انجام دهیم.

ضرورت همراهی مردم در توسعه شهرستان/سرمایه های خود را از انار خارج نکنید
حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه شهرستان انار توسعه متناسب با شهرستانی پیدا نکرده که باید برای آن تلاش کرد، اضافه کرد: مردم هم سرمایه های خود را وسط بگذارند و در کنار مسئولان به توسعه شهرستان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران برای آبادانی و توسعه شهرستان انار کمک کنند این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی خوبی قرار گرفته و گذرگاه بین المللی است از یک طرف به دریا و از یک طرف به کرمان، رفسنجان سیستان وبلوچستان متصل می شود و سه راه استراتژیک و راهبردی‌ست که از این مسیر باید استفاد کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: کبوترخان علی رغم اینکه دهستان کوچکی و با سه هزار نفر جمعیت است اما با بستنی خود که برند شده توانسته در جاده ترانزیتی همه رهگذران را به خود جلب کند.

وی اظهار کرد: بیاض در شهرستان انار بهترین ظرفیت برای چنین موضوعی دارد در حالی که دهستان بیاض ده هزار نفر جمعیت دارد و می تواند مانند کبوترخان توسعه خوبی پیدا کند.

راه اندازی ۲ کارخانه کاشی بزرگ و اشتغال ۶۰۰ نفر
حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دو کارخانه کاشی بزرگ وارد انار می شود که ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند که طی تصمیماتی که در جلساتی در این خصوص گرفته شده تسهیلات به این کارخانه ها اعطا می شود تا هر چه سریعتر بتوانند راه اندازی شوند و به قدری قوی خواهند بود که می توانند در آینده تیم های ورزشی شهرستان انار را حمایت کنند.

وی وضعیت بهداشت و سلامت شهر انار را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: اما وضعیت بهداشت و درمان اطراف از جمله ساقی، لطف آباد، شاهم آباد، امین شهر مطلوب نیست؛ درمانگاه امین شهر اگر امکان دارد حتما شبانه روزی شود.
حجت الاسلام جلالی به بحث جاده های روستایی این شهرستان نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد جاده امین شهر به انار تا دو، سه ماه آینده آسفالت شود و تحویل داده شود و روشنایی آن تأمین شود.

وی همچنین افزود: امیدواریم پل روگذر هم تا دهه فجر و حتی زودتر افتتاح شود، پل روگذر جاده اصلی شهربابک هم باید به جاده اصلی و یزد وارد شود که تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با ذکر این مطلب که درصد بیکاری شهرستان بالاست و سرچشمه هم نسبت به سهمیه نیروهایی که گرفته شفاف عمل نکرده ادامه داد: باید سهمیه خوبی به شهرستان انار از سوی مس تعلق گیرد و نگاه ویژه ای به انار داشته باشند، انار هم از خاتون آباد و میدوک هم از ناحیه مس رفسنجان آسیب می بیند که باید تلاش مضاعف برای توسعه و اشتغال جوانان این شهرستان صورت گیرد.

حجت الاسلام جلالی نسبت به نگرانی اصناف و همچنین قیمت گذاری پسته گفت: در خصوص نگرانی سهامداران شرکت تعاونی پسته که اموالشان بدون اجازه و نظر آن ها به فروش و تاراج می رود تا جایی که مربوط به ما باشد پیگیری می شود وشرکت تعاونی هم باید به سهامداران خود پاسخگو باشد.
وی از برگزاری عزاداری ها در شهرستان انار با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: از فرماندار، امام جمعه و بخشدار انار و امام جمعه امین شهر و همه کسانی که زحمت می کشند قدردانی می کنم و امیداورم خروجی های خوبی از این جلسات و بازدیدها داشته باشیم.

عکس: علیرضا زمانی


انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

رضایی سه‌شنبه 25 آگوست 2020 - 6:32 ب.ظ

چرا در سالی که جهش تولید نامیده شده توسط امام خامنه ای ، در شهرک صتعتی آب نباید باشد .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی