سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

شهرداری انار از تدوین شناسنامه هویتی شهر انار با هدف شناسایی، احیای هویت و معرفی ارزشهای اجتماعی، فرهنگی انار خبر داد.

به گزارش ” انارما ” به نقل از روابط عمومی شهرداری انار ، رحیمی راد شهردار انار با بیان اینکه سندهویتی بالاترین سطح برنامه‌ریزی شهری است که هدف از آن تعیین و تبیین اهداف راهبردی و راهکارهای دستیابی به آن اهداف در چارچوب جهت‌گیری راهبردی خواهد بود، گفت: در آینده ای نزدیک با پیگیری های شهرداری انار طرح شناسنامه هویتی شهر اجرا می‌شود که در نهایت بعد از جمع بندی تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارج نهادن به جایگاه ویژه شهر از لحاظ فرهنگی،اجتماعی و مذهبی ضروری است، گفت: در این طرح علاوه بر اینکه نقاط قوت شهر تقویت شده و به کل شهر تسری می‌شود، نقاط ضعف و آسیب های موجود نیز احصا و مرتفع می‌شود.

شهردار انار با اشاره به اینکه در این طرح قرار است به شرح اجمالی از تاریخچه محلات، نام سابق و کنونی محله و دلیل نامگذاری پرداخته شود،افزود: معرفی شهدا، ایثارگران، ادبا، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران خادمین‌ و مفاخر نیز جز بخشهایی از این طرح است.

رحیمی راد ادامه داد: وضعیت شهر از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اماکن های مذهبی گردشگری فرهنگی هنری و تاریخی و نیازهای اجتماعی نیز در این سند مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: سند هویتی شهر انار پس از تهیه بصورت کتاب چاپ و بعنوان یک مرجع استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی