جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار از اجرای طرح بازرسی و نظارت بهداشتی بصورت ویژه در روز اربعین حسینی توسط اداره دامپزشکی شهرستان انار خبر داد

به گزارش ” انارما ” ؛ کامران شفائی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: بازرسان بهداشتی این اداره در ایام ماه محرم، صفر و بویژه در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی را به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت های قربانی و نذورات و تأمین بهداشت عمومی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بصورت ویژه انجام می دهند. این بازرسان بصورت اکیپ های ثابت و سیار در محل اداره دامپزشکی، سطح شهر و کشتارگاه دام فعال می باشند .

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می باشد که در اثر تماس با گوشت، خون و سایر ترشحات و قسمتهای دام آلوده به انسان منتقل می شود و اصلی ترین راه گسترش و انتقال آن کشتار دام بصورت غیر بهداشتی و غیر مجاز در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه می باشد که برای جلوگیری از انتقال و انتشار این بیماری می بایست کشتار و قربانی دام ها در محل کشتارگاه دام تحت نظر ناظرین بهداشتی دامپزشکی و شرعی صورت گیرد و گوشت های استحصالی بعد از طی کردن دوره پیش سرد به مدت ۲۴ ساعت و در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد قابل مصرف          می باشد. که برای این منظور با هماهنگی های انجام شده با شهرداری محترم شهر انار کشتارگاه دام این شهرستان در روز اربعین حسینی آماده ارائه خدمات بصورت رایگان می باشد.

در پایان کامران شفائی از همشهریان، هیئت امنای مساجد، هیئت های عزاداری و مسئولین محترم بر پرهیز از ذبح و کشتار دام در مساجد، تکایا، هیئت ها و معابر عمومی تأکید کرده و توصیه بر انجام کشتار بهداشتی دام در محل کشتارگاه دام تحت نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی و شرعی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع در محل کشتارگاه و رعایت دستورالعمل های وزرات بهداشت اقدام کنند. همچنین این اداره آماده پاسخگوئی به سئوالات شهروندان گرامی و هماهنگی های لازم جهت انجام نظارت بهداشتی دام های قربانی با شماره تلفن های ۳۴۳۸۷۸۶۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ می باشد .

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی