سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

سهل انگاری خانواده ها در کنترل رفتار فرزندان و از طرفی نبود تفریحات سالم در سطح شهر و همچنین عدم اطلاع نوجوانان از اثرات مخرب این ماده مخدر خطرناک باعث افزایش مصرف آن در سطح شهرستان شده است.

به گزارش انارما یک کارشناس و تحلیلگر حوزه مواد مخدر میگوید: بیشتر مصرف کنندگان ماده مخدر گُل فکر می‌کنند استفاده از این ماده مخدر هیچ وقت اعتیاد آور نیست و چون ماده‌ای کاملا گیاهی است هیچ ضرری برای آن‌ها نخواهد داشت. در واقع اطلاعات جوانان درباره عوارض این ماده درست نیست و در پی کسب لذت همین اطلاعات ناقص و تصورات اشتباه از این گیاه باعث شده مصرف این مواد در بین نوجوانان و جوانان اناری نیز رو‌به افزایش باشد.

یکی از مخاطبان در این خصوص‌به انارما گفت: کافی است اواخر شب به بعضی از پارک ها و میادین سطح شهر برویم تا ببینیم نوجوانانی که اکثرا از نسل‌ دهه هفتاد و هشتاد در حال مصرف گُل هستند که شادی کاذبی در آنها ایجاد‌میکند.

سهل انگاری خانواده ها در کنترل رفتار فرزندان و از طرفی نبود تفریحات سالم در سطح شهر و همچنین عدم اطلاع نوجوانان از اثرات مخرب این ماده مخدر خطرناک باعث افزایش مصرف آن در سطح شهرستان شده است.

هرچند گُل در باور عمومی حتی کم خطرتر از حشیش و ماریجوانا معرفی شده است، می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، چرا که به طور مستقیم بخش‌های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خود جایگزین آن می‌شود؛ بنابراین با مصرف نکردن گُل، فرد دچار اظطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید و… می‌شود، با این حال گل در ایران آنقدر بازار پررونقی پیدا کرده که براساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد در کشور، دومین مواد مخدر مصرفی در میان مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر معرفی شد.

البته چگونگی در دسترس بودن و تهیه راحت این ماده مخدر از سوی جوانان نیز ابهامی است که می طلید نیروی انتظامی شهرستان نسبت به شناسایی عوامل پخش و فروش آن توجه ویژه داشته باشد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی