جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

فرماندار انار در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در شهرستان های رفسنجان و انار گفت: طی هفته گذشته بیش از ۵۰نفر تست کرونا مثبت و ۵نفر فوتی در شهرستان انار ثبت شده است

به گزارش انارما، فرماندار انار در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا صبح امروز پنجم آبانماه با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در شهرستان های رفسنجان و انار گفت: طی هفته گذشته بیش از ۵۰نفر تست کرونا مثبت و ۵نفر فوتی در شهرستان انار ثبت شده است.

وی افزود: این شرایط در حالی است که تعدادی از شهروندان مبتلا نیز بدون دادن تست خود را قرنطینه میکنند که جزو آمار نیستند.

زهرودی با بیان اینکه تصمیم در خصوص بازگشایی تالارها طبق مصوبه استان بر‌عهده ستاد پیشگیری از‌ کرونا شهرستان ها است گفت: بر این اساس و با توجه به وضعیت قرمز شهرستان انار مجددا به مدت دوهفته تالارهای‌ پذیرایی شهرستان تعطیل خواهد بود.

فرماندار انار افزود: تعطیلی اماکن ورزشی، دانشگاه ها و آموزشگاه های تدریس زبان ،همایش ها و مراسمات فرهنگی ،برگزاری مراسمات عزا و عروسی و دیگر برنامه هایی که منجر به تجمع و شیوع‌ویروس شود تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

وی با بیان اینکه رستوران ها باید بصورت بیرون بر و تنها تا ساعت ۱۶مجاز به فعالیت باشند گفت: برگزاری مراسمات جشن تولد نیز در کافی شاپ ها ممنوع است.

زهرودی در‌ پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور در تفرجگاه ها و‌ مکان های تفریحی پرهیز کنند.

دکتر عبدالهی رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در‌ جلسه ستاد پیشگیری از‌کرونا صبح امروز ۵آبان ماه با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان به تعطیلی برخی اماکن بر اساس مصوبه استان اشاره کرد و گفت : آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز به مدت دوهفته تعطیل خواهند بود.

وی افزود: یکی از عوامل شیوع گسترده ویروس در سطح شهرستان های رفسنجان و انار نیز ارتباط با کارگران فصلی به واسطه برداشت محصول پسته بوده است.

دکتر عبدالهی در خصوص تست گیری از افراد گفت : ۶۰درصد از تعداد نمونه گیری هایی که ما انجام‌ میدهیم مثبت هستند که این در‌شرایطی است که فقط ۵۰درصد تست های ما قطعی هستند و بر این اساس میتوانیم پیش بینی کنیم‌ کسانی که از آنها تست گرفته میشود تستشان مثبت است.

رئیس شبکه بهداشت در پایان با اشاره به کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان انار گفت: خوشبختانه دو دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) برای بیمارستان انار اختصاص یافته است .

گزارش: خلیلی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی