سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در جمع خبرنگاران شهرستان به تشریح جزئیات طرح ملی مبارزه با کرونا (طرح سردار حاج قاسم سلیمانی ) پرداخت

 

به گزارش انارما، دکتر عبدالهی رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در جمع خبرنگاران شهرستان به تشریح جزئیات طرح ملی مبارزه با کرونا (طرح سردار حاج قاسم سلیمانی ) پرداخت.

وی با اشاره به آغاز سراسری این طرح از ساعت۱۴:۳۰ روز سه شنبه ۱۱آذر بصورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور گفت: اقدامات فنی با مسئولیت حوزه بهداشت و اقدامات پشتیبانی و حمایتی این طرح با مسئولیت بسیج انجام خواهد‌ شد.

وی افزود: این طرح در سه تیم عملیاتی شامل (نظارتی، مراقبتی و حمایتی ) در کل شهرستان انار که به۱۷محله تقسیم شده اجرا خواهد‌ شد.

دکتر عبدالهی در خصوص وظایف تیم های عملیاتی گفت:بازدید از اماکن پرتردد و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی از وظایف تیم نظارتی با سرپرستی کارشناسان بهداشتی می باشد.

وی افزود: وظایف تیم مراقبتی، مراقبت از بیماران کرونایی قرنطینه در منزل از طریق گزارش تلفنی و همچنین شناسایی اطرافیان شخص بیمار که مبتلا شده اند می باشد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار از بکارگیری تست گیری «تست سریع رپید» برای اولین بار خبر داد وگفت: تست سریع «رپید» که در صورت لزوم در جلوی خانه از شخص گرفته میشود وهمان لحظه نتیجه اش مشخص میشود در صورت لزوم انجام خواهد‌ شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به وظایف تیم حمایتی گفت: پشتیبانی و حمایت از افراد مبتلا که در قرنطینه هستند و بعضا مشکلاتی در تامین نیازهای اساسی معیشتی دارند از وظایف تیم حمایتی است.

وی افزود: تیم حمایتی و پشتیبانی با محوریت بسیج و سپاه تنها مرجع کمک رسانی به افراد نیازمند مبتلا هستند لذا از همشهریان و خیرین تقاضا میشود در صورت تمایل به کمک مالی به افراد زیاندیده از کرونا فقط کمک های خود را به بسیج تحویل‌دهند.

گزارش: مهدی خلیلی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

انار را در شب باید دید

به گزارش پایگاه خبری انارما، شهرداری انار در آستانه نوروز ۱۴۰۳ اقدامات گسترده‌ای با احداث المان و طرح های بومی برای زیباسازی شهر انار انجام داده است. جلوه های بصری این المان ها، شب های شهر انار را دید ...

یادداشت های خصوصی